חדשות בארץ

מאות אלפים חוגגים במירון; 44 נזקקו לטיפול רפואי

כ-4,000 אוטובוסים הגיעו להילולת הרשב"י תחת אבטחה כבדה במקום וכוחות מד"א שהגיעו לסייע, אוסטריה וארה"ב נגד אבו מאזן, ומנהל מכינת "בני ציון" התפטר. כל מה שצריך לדעת

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

חדשות

מנהל המכינה התפטר: מנהל מכינת "בני ציון", יובל כהאן, שתלמידיה נספו באסון בנחל צפית, התפטר מתפקידו. בהודעתו מסר: "ביום חמישי האחרון קרה אסון נורא ובלתי נתפס במכינה הקדם צבאית 'בני ציון' שאני עומד בראשה. במהלך טיול שנועד לחנך לערכי החברות ואהבת הארץ, נהרגו הנערות  יעל סדן, עדי רענן, אגם לוי, אילן בר שלום, אלה אור, גלי בללי, מעיין ברהום, רומי כהן ושני שמיר והנער צור אלפי זכרם לברכה. מאז האסון אני קרוע ושבור. לעולם לא אוכל למצוא מילים שיוכלו לבטא את הצער שאני חש. תפקיד ראש המכינה הוא בראש ובראשונה תפקיד חינוכי הדורש אמון מלא של החניכים, משפחותיהם וכל מי שהמכינה נוגעת בו".

מאות אלפים במירון, 44 נזקקו לטיפול רפואי: מאות אלפי בני אדם (לפי המשטרה, כחצי מיליון איש) הגיעו אתמול במהלך היום והלילה להילולת הרשב"י בהר מירון. החגיגות נפתחו בהדלקת המדורה הראשונה על ידי רבי נחום דב ברייאר, הוא האדמו"ר מבויאן. אך 44 מהם נזקקו לטיפול רפואי. כוחות מד"א הכוללים מאות חובשים, פרמדיקים, רופאים ומגישי עזרה ראשונה העניקו טיפול רפואי לנפגעים שסבלו מהתעלפות, בעיות לבביות, בעיות רפואיות כרוניות, תשישות וחבלות קלות. ארבעה מהם פונו לבית החולים זיו בצפת להמשך טיפול רפואי. כ-4,000 אוטובוסים הגיעו הלילה למתחם.

הרב מצגר יקבל חנינה מהנשיא? הרב הראשי לשעבר, יונה מצגר, הגיש בקשת חנינה לנשיא המדינה רובי ריבלין. מצגר מרצה מזה שנה עונש מאסר של שלוש וחצי שנים בכלא מעשיהו ברמלה. אחרי דיונים בוועדת המשמעת של הרבנות הראשית הוחלט לקבל את התחייבותו שלא לכהן יותר בכל תפקיד ציבורי ומנגד לא לשלול ממנו את התואר רב.

 

חוץ

אוסטריה נגד אבו מאזן: שרת החוץ של אוסטריה, קארין קנייסל, גינתה את נאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בו רמז כי השואה נגרמה בגלל העיסוק של היהודים בענייני כספים. קנייסל, שבעבר השוותה בין ציונות לנאציזם, אמרה כי דבריו הם "בלתי מקובלים" ו"עלבון בלתי נסלח לזכר המיליונים שנרצחו בידי הנאצים". עוד הוסיפה כי מדובר ב"עיוות מזעזע של האמת. אסור להאשים את קורבנות האנטישמיות ולפטור מעונש את מי שאחראים לכך".

גם ארצות הברית מצטרפת: ג'ייסון גרינבלט, שליח נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למזרח התיכון, אמר אתמול על אבו מאזן: "‏כולם צריכים לגנות את דבריו של הנשיא עבאס ברמאללה, בפתח כינוס המועצה הלאומית הפלסטינית. הם מאוד מטרידים, מצערים ומדאיגים. שלום לא יכול להיבנות על יסודות מסוג זה". ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר: "אבו מאזן נשא עוד נאום אנטישמי. בשיא של בורות וחוצפה, הוא טען שיהודי אירופה נרדפו ונרצחו לא בשל היותם יהודים, אלא מפני שעסקו בהלוואות בריבית".

נתניהו שוחח עם ראש ממשלת יפן: ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד עם ראש ממשלת יפו, שינזו אבה, המבקר בישראל. במהלך פגישה בין השניים, לאחר חשיפת מסמכי הגרעין, אמר לו נתניהו: "איראן שמרה את כל התוכניות. מי שלא רוצה נשק גרעיני - לא מכין תוכניות ובוודאי שאינו שומר אותן. זהו הסכם רע, שמבוסס על השקרים וההונאות של איראן". ראש הממשלה היפני ביקר בפעם השניה בישראל והזמין את נתניהו להתארח במדינתו. הוא בירך על ההשקעות הרבות של היפנים בישראל.

 

מזג האוויר

היום: מזג האוויר מוסיף להתחמם. שרב צפוי בכל חלקי הארץ.

שישי: חם מהרגיל ויבש ברוב אזורי הארץ.

שבת: ירידה ניכרת בטמפרטורות. עדיין חם מהרגיל.

ראשון: התחממות נוספת במזג האוויר. עדיין חם מהרגיל לעונה.

תגיות:כותרות ב-60 שניותמרוןל"ג בעומר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה