בריאות ותזונה

מפתיע: האם הלימון מסוגל לרפא תאים סרטניים?

מחקרים רבים שפורסמו באתרים לחקר הסרטן, שופכים אור על סוגייה מעניינת במיוחד שלאחרונה התברר כי היא יותר מנכונה. השאלה המחקרית שניצבה בבסיס המחקרים הללו הייתה האם הלימון יכול לרפא תאים סרטניים, ואם כן - בזכות איזה רכיב בדיוק

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקרים רבים שפורסמו באתרים לחקר הסרטן, שופכים אור על סוגייה מעניינת במיוחד שלאחרונה התברר כי היא יותר מנכונה. השאלה המחקרית שניצבה בבסיס המחקרים הללו הייתה האם הלימון יכול לרפא תאים סרטניים, ואם כן - בזכות איזה רכיב בדיוק.


עשרות מיליוני דולרים הושקעו במחקרים הללו שבדקו האם באמת הלימון מסוגל 'לרצוח' את הסרטן, ואת היתרונות של הלימון באשר לריפוי בתחומים אחרים רובנו מכירים. אך מה שהתגלה במחקרים אלו הוא כי לא רק שהלימון אכן מסוגל לטפל בתאים הסרטניים ולמגר אותם, גם קליפת הלימון מסוגלת לכך. 


המחקרים הראו כי תמצית הלימון יכולה להרסו בהצלחה תאים ממאירים, במגוון רחב של סוגי סרטן לרבות סרטן המעי הגס וסרטן הריאות. בנוסף לכך, מספר מחקרים אף טענו (אם כי הדבר לא הוכח אמפירית) כי תמצית הלימון יעילה לפחות כמו הכימותרפיה, אך בריאה הרבה יותר ומשפיעה רק על התאים הממאירים ולא פוגעת בתאים הבריאים. 


בשלב זה, כל קורא ממוצע שניחן בקצת חוש סקפטי - ישאל את עצמו שאלה אחת: אם זה כך, איך זה שבכל זאת ישנם חולי סרטן שצורכים לימונים ועדיין חולים?! לשאלה זו עונים החוקרים כי הדבר באמת תלוי בהרבה פרמטרים, אחד מהם הוא רמת התפתחות התאים הסרטניים בגוף, ועד כמה היא חמורה מבחינת העוצמה שלה. 


פרמטר נוסף שצריך לקחת בחשבון לדברי החוקרים הוא התזונה הכללית של החולה, הפעילות הספורטיבית שהוא מורגל בה ואפילו המצב הרגשי-נפשי שלו. 
"יתרונות הלימון קשורים לתרכובות ספציפיות המכונים פלבנואידים ולימונואידים", מסבירים החוקרים. 


אחד המחקרים נערך באירופה על משתתפים שסבלו מסוגים שונים של סרטן. במסגרת המחקר התבקשו חלק מן החולים לצרוך 150 גרם תמצית לימון בשילוב עם פרי הדר כלשהו, למשך ארבע פעמים בשבוע או יותר. 


וראה זה פלא: דווקא השילוב של תמצית הלימון עם ההדרים, יצר את הנוסחה הנכונה לחיסול התאים הסרטניים ולהפחתת הסיכון ללקות בהם שוב - זאת במידה והחולים לא צרכו תחליפי הורומונים. 


חלק מהחוקרים טוענים כי הצריכה הנכונה ביותר היא לא רק של הפרי כי אם גם הזרעים, ואפילו הקליפה שלהם. 

תגיות:לימוןסרטןמחקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה