חדשות בעולם

המועמד היהודי של הרשימה האסלאמית: "יחד נבנה את תוניסיה של המחר"

המפלגה שהייתה מזוהה בעבר עם "האחים המוסלמים" והריצה את סימון סלמה היהודי כמועמד מטעמה, מתעקשת: "הפרדנו פוליטיקה מעמדות אסלאמיות, המדינה עוברת מסע דמוקרטי ייחודי בעולם הערבי"

  • ט"ז אייר התשע"ח
אא

"אנחנו כולנו משפחה אחת וכולנו אזרחים תוניסאים. אנו צריכים לצעוד ולבנות יחד את תוניסיה של המחר". כך אמר המועמד סימון סלמה, המועמד היהודי של המפלגה האסלאמיסטית בתוניסיה, לקראת הבחירות הקרובות בחודש מאי בו הוא ייצג את מפלגה האסלאמית. כזכור, לאחרונה פרסמנו כי "א-נהדה" חשפה את רשימת המועמדים שלה לבחירות הקרובות ובראש הרשימה התגלתה הפתעה: מועמד יהודי. לקראת בבחירות המקומיות במאי יתמודד סלמה, 56, כמועמד עצמאי בעיר החוף מונסטיר. ההחלטה הזאת התקבלה במסגרת שינוי פנימי שעברה המפלגה שבעבר נקשר שמה כמי שמזוהה עם תנועת "האחים המוסלמים". כיום חיים בתוניסיה ב-1,500 יהודים, רובם באי ג'רבה שבדרום המדינה. אלו יהיו הבחירות המקומיות הראשונות במדינה מאז המהפכה ב-2011. המדינה נמצאת כעת במשבר כלכלי בעקבות סדרת פיגועים וסלמה רוצה לשנות את המציאות הזאת.

מנהיג הרשימה בעירו של סלמה, עאדל מסעוד, נשאל מדוע קיבל את מועמדותו של סלמה היהודי והתעקש כי הוא מזדהה עם העמדות של המפלגה - מפלגה אזרחית שהחליטה לאחרונה להפריד את פעילותה הפוליטית מעמדותיה האידאולוגיות האסלאמיות. מסעוד הוסיף כי: "אנחנו מפלגה פתוחה ואני לא מנסה לרצות אף אחד. לקחנו בחשבון את האינטרס הכללי של המדינה, שעובר מסע דמוקרטי ייחודי בעולם הערבי, שאותו אנו רוצים למקסם בהשתתפות כל התוניסאים, ללא קשר לזהות אתנית או דתית".

רק לאחרונה קרה אירוע מביש בבית הנבחרים בתוניסיה: חבר פרלמנט קרע את דגל ישראל במהלך דיון שעסק בשאלה האם לאסור כל יחסים עם ישראל. הצעת החוק עלתה בחודש שעבר, ומטרתה הייתה להפוך את היחסים עם ישראל לעבירה פלילית. ההצעה נדחתה על ידי חברי הפרלמנט.

תגיות:האחים המוסלמיםיהודי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה