חדשות בעולם

חשיפה: "האיראנים הרגישו שהמידע שלהם כבר נמצא בידי ישראל"

שעות ספורות לאחר נאום נתניהו, אתר סעודי בשם 'אילאף' חושף כי בשבועיים האחרונים האיראנים הרגישו שהמידע שלהם לגבי תוכנית הגרעין, כבר נפל לידי הישראלים. השר לענייני מודיעין ישראל כץ: "אני מניח שהאיראנים ידעו כבר באותו לילה, שישראל שמה את ידה על הדבר הזה"

רחוב באיראן (צילום: shutterstock)רחוב באיראן (צילום: shutterstock)
אא

שעות ספורות לאחר נאום נתניהו, אתר סעודי בשם 'אילאף' חושף כי בשבועיים האחרונים האיראנים הרגישו שהמידע שלהם לגבי תוכנית הגרעין, כבר נפל לידי הישראלים.

עוד דווח כי גורמים בטחוניים בארץ התדיינו עם ראש הממשלה בטרם פרסום הנאום על השאלה האם חשיפת המידע הרגיש רלוונטית, והאם אין בדבר זה להוות סיכון עבור ישראל? החשש העיקרי היה שחשיפת המסמכים תחשוף גם את דרכי הפעולה של המוסד באיסוף המידע - דבר המהווה סכנה עתידית לכל הדעות.

"האיראנים הרגישו בשבועיים האחרונים שהמסמכים שלהם נמצאים בידי ישראל", כך על פי הדיווח, אמר גורם ישראלי בכיר - אמירה השופכת אור על הטיימינג של נאום נתניהו.

 

"זהו אחד ממבצעי המודיעין הגדולים בתולדות מדינת ישראל"

מי שמצטרף לדיווח זה הוא ישראל כץ, השר לענייני מודיעין. "אני מניח שהאיראנים ידעו כבר באותו לילה שישראל שמה את ידה על הדבר הזה", הוא אומר כעת ומוסיף שכאשר רעיון המבצע לפשוט על המחסן שבו הוסתרו המסמכים הוצג בפניו לראשונה, "לא האמנתי שהוא ישים. עשו כאן דבר חסר תקדים: לקחו כאן טונות של מסמכים אותנטיים, והביאו אותם לכאן".

בראיון שהעניק ל'ווינט' אמר השר כץ כי מבחינה מבצעית מדובר בהישג מדהים שהקרדיט עליו מגיע כולו לאנשים הצללים במוסד הישראלי, וכי "זהו אחד ממבצעי המודיעין הגדולים בתולדות מדינת ישראל".

 

עוד מוסיף השר כץ ואומר כי חשיפת המסמכים הוציאה את איראן שקרנית, אך עם זאת - לא בטוח שבעקבות זה הנשיא טראמפ יחליט לסגת מההסכם עם איראן. "זה יכול להיות כך וזה יכול להיות אחרת. המדיניות שלו, או לשנות או לבטל, לא תשתנה, אבל אני חושב שלחץ מאסיבי על איראן, כולל מה שקרה אתמול, יכול להביא אותה להתקפל מסוריה".

תגיות:נאוםמידעחשיפהאיראנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה