חדשות בארץ

נתניהו בנאום דרמטי: "בידינו הוכחות חותכות שאיראן שיקרה"

ראש הממשלה כינס הערב את כלי התקשורת והודיע כי יש בידיו הוכחות חותכות בנוגע לכך שהרפובליקה האיסלאמית התקדמה בתכנית הגרעין. "איראן שיקרה ומשקרת"

נתניהו במהלך הנאום (צילום מסך)נתניהו במהלך הנאום (צילום מסך)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (שני) על כך שיש בידיו הוכחות חדשות בנוגע לנשק הגרעיני שמסתירה איראן בארכיון האטומי שלה. כחלק מכך הוא מסר הצהרה בקריה בתל אביב, שם הוא הודיע לכלי התקשורת על כך שיש לו הוכחות חותכות בנוגע לכך שהרפובליקה האיסלמית התקדמה בתכנית הגרעין, זאת למרות שהתחייבה למעצמות שלא לעשות זאת.

נתניהו הדגיש כבר בפתיחת דבריו: "אני עומד להראות לכם הערב משהו שהעולם לא ראה מעולם. אנחנו נחשוף הוכחות חד משמעיות מהגרעין שאיראן הסתירה בארכיון האטומי הסודי שלה. נראה את התיקים הסודיים שלהם". נתניהו הדגיש: "איראן שיקרה, ובגדול".

במהלך דבריו הציג נתניהו תמונת מבנה, בו לטענתו החביאו האיראנים את הארכיון האטומי. המבנה נראה כלפי חוץ כמו מחסן הרוס, אך בפנים יש כספות עצומות שמכילות את הארכיון הגרעיני של איראן.

וכאן ציין נתניהו את החשיפה הגדולה: "ישראל הצליחה להשיג חצי טון חומר מהמודיעין בכספות האלו, והנה יש לנו 55 אלף עמודים ועוד 55 אלף קבצים. כל מה שתראו כעת זהו העתק מדויק של החומר האיראני".

נתניהו הציג מצגות ותכניות מפלילות, תמונות, קליפים ועוד. "זהו מידע שחלקנו עם ארה"ב, היא יכולה לאמת את הדברים, אנו גם עומדים לחלוק את הדברים עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית".

נתניהו הדגיש שוב ושוב כי ישראל ידעה במשך שנים שלאיראן יש תכנית גרעין סודית בשם 'פרויקט עמאד', אלא שכעת ניתן להוכיח זאת באופן מוצהר, כי בקבצים שהגיעו לישראל ניתן לראות את המשימה: לעצב, לייצר ולבדוק חמישה ראשי נפץ עם 10 קילוטון TNT על טיל. המשמעות של TNT זזה כמו חמש פצצות הירושימה על טילים בליסטיים. עד היום הצליחה איראן להגיע לריאד, תל אביב ומוסקבה, אבל המטרה שלהם להגיע לטווחים הרבה יותר ארוכים.

"הקבצים האלו מוכיחים שאיראן משקרת כשהיא טוענת שלא הייתה לה מעולם תכנית לנשק גרעיני. הארכיון הזה מוכיח בבירור שאיראן מתכוונת להמשיך בעבודתה על פיתוח נשק גרעיני".

נתניהו הזכיר כי לפני כשנתיים פרסמה הסוכנות לאנרגיה אטומית את ההיבטים הצבאיים לתכנית הגרעין, וזו ההייתה ההזדמנות של איראן להודות בכך שהיא מחזיקה בכזו תכנית, אך היא הכחישה זאת מכל וכל, במטרה שיוסרו ממנה הסנקציות שהוטלו על ידי הקהילה הבינלאומית.

ואיך הגיבו הגולשים בארץ ובעולם לנאומו של נתניהו? לחצו כאן, וגלו

תגיות:איראןנתניהונאום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה