כתבות מגזין

החרדי שאחראי על חדר המתים באיכילוב: "לא מצליח להוציא את התמונה הזו מהראש"

"אנשים מגיבים מאוד ברתיעה, כאילו שמלאך המוות עומד מולם. יש כאלה אנשים שאפילו אומרים לי: 'אנחנו מקווים שלא נראה אותך, ולא נפגוש אותך'": אליהו עזרא, החרדי האחראי על חדר המתים של בית החולים איכילוב, בראיון מצמרר

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אליהו עזרא אחראי על חדר המתים של בית החולים איכילוב מזה 28 שנה, אולם רוב האנשים ששומעים לראשונה במה הוא מתעסק, מגיבים בתמיהה מהולה בחרדה. "אנשים מגיבים מאוד ברתיעה, כאילו שמלאך המוות עומד מולם", הוא מספר. "יש כאלה אנשים שאפילו אומרים לי: 'אנחנו מקווים שלא נראה אותך, ולא נפגוש אותך'", אך התגובות רחוקות מלהסתיים כאן. 

עזרא שאחראי על 38 מקררים בחדר הנפטרים של בית החולים, כבר שמע הכל. "אל תהיה לידי, אל תשב לידי. חושבים שאני כאילו באתי לקחת אותם לעולם הבא".

בראיון ל'ווינט' מתאר עזרא את המקררים כך: "יש כאן מקרר גדול יותר שמיועד לאנשים ממש גדולים שנפטרים, כדי שלא ייכנסו בתא רגיל. יש לנו גם תא הקפאה, וכשקרובי משפחה רוצים לראות את הנפטרים במקרר, הם באים לפה לעשות את הזיהוי ואז יש תגובות של בכי, התפרצות של סליחה... הייתה אחות שבאה, אח שלה נפטר והיא התנצלה בפניו. היא ממש נשכבה על הרצפה, והתנצלה בפניו. אני לעולם לא שואל מה היה ביניהם, אבל ברור לי שהיה פה איזשהו סיפור".

 

"אני שוב פותח את המקרר, ואני רואה את הילד מחופש לסופרמן - כאב לי הלב"

בין המקרים הקשים ביותר שעזרא נאלץ להתמודד איתם ניתן למצוא אנשים שהגיעו לחדר המתים לאחר שנשרפו בפיגועים, לרבות אנשים צעירים או ילדים. "זה מזעזע. ממש מזעזע לראות את זה. אני לא אשכח שהיה לי מקרה מאוד קשה בפורים לפני כמה שנים, שילד שהביאו אותו פה למקרר הוא היה מחופש עם תחפושת של סופרמן. אני שוב פותח את המקרר, ואני רואה את הילד מחופש לסופרמן - כאב לי הלב. מאוד כאב לי הלב. עד היום התמונה הזאת איתי כל הזמן, לא מצליח להוציא אותה מהראש".

מה מחזיק אותו בעבודתו כל השנים הללו, למרות הקושי הרגשי והנפשי שהוא חווה במסגרתה? תחושת השליחות שהוא מרגיש. " אני נותן לאדם את העזרה האחרונה שלו, את הכבוד האחרון שנשאר. זו עבודה עם ממש מסירות נפש, עבודה מאוד מאתגרת. הדבר הראשון בשבילי זה לשלוח מהר לקבורה, כי זו מצווה מאוד חשובה לא להלין את הנפטר. משתדל שהכול יהיה עטוף ומכוסה וסגור. הוא לא איתי, אבל הנפטר אני יודע שהוא מעריך".

בתוך דבריו מספר עזרא על מקרה מעט יוצא דופן של משפחה מרובת ילדים שהגיעה למקום, אמא וילדיה שהחליטו שהם רוצים לצלם את הנפטר ביחד איתם. "הוצאנו אותו עם המגש של הנפטר, הם הרימו את החצי גוף שלו ועשו תמונה משותפת עם הנפטר. אני נפגעתי מזה כי הם פגעו בכבוד הנפטר".

תגיות:בית חוליםעובדיםחרדיםחדר מתים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה