חדשות בארץ

הרבנות: בית החולים בירושלים לא מחזיק בתעודת כשרות

מחלקת אכיפת חוק איסור הונאה בכשרות הוציאה הודעה חריגה, בנוגע לבית החולים בו מאושפזים גם אזרחים מהמגזר הדתי והחרדי. מבית החולים נמסר כי הנושא בבדיקה

  • ט"ו אייר התשע"ח
אילוסטרציה, (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה, (צילום: פלאש 90)
אא

מחלקת אכיפת חוק איסור הונאה בכשרות הוציאה אתמול (ראשון) הודעה חריגה בשם המועצה הדתית בירושלים. לפי ההודעה, בית החולים הרצוג בירושלים אינו נושא בתעודת כשרות מטעמה. במכתב לציבור שיצא מטעם יו"ר מועצת המועצה הדתית יהושע ישי נכתב: "הנני להודיע כי בית החולים הרצוג אינו עומד תחת השגחתנו ואינו מחזיק בתעודת כשרות מטעמם הרבנות הראשית לירושלים".

ההודעה של ישי הגיעה לרבנות ביום שישי והופצה רק אתמול. בבית החולים מסרו כי הנושא נמצא בבדיקה, אך שלא לציטוט סיפרו גורמים במוסד כי הם אינם מכירים את ההוראה. ההודעה מפתיעה משום שבית החולים מאלכס בתוכו לא מעט אזרחים מהמגזר הדתי והחרדי. ההערכה היא שבית החולים יתקן את הטעות ויחזיר את התעודה, אך כרגע לא נמסרה הודעה אחרת בעניין.

בית החולים הרצוג, שהיה נקרא בעבר "עזרת נשים", הוא הוא בית חולים גריאטרי ופסיכיאטרי הממוקם בירושלים. בית החולים מטפל במגוון הבעיות הרפואיות האופייניות לתחום. הוא בית החולים הוא השלישי בגודלו בירושלים, וכולל 330 מיטות. בבית החולים שני אגפים רפואיים: אגף גריאטרי ובו עשר מחלקות, ואגף פסיכיאטרי, ובו שתי מחלקות, לגברים ולנשים. בבית החולים קיימת גם יחידה לילדים מונשמים. 

בית החולים הרצוג הוא מרכז לימוד והכשרה לבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית והמרכז הרפואי הדסה, המכשיר מומחים בתחומי הגריאטריה והפסיכיאטריה, כמו גם סטודנטים לרפואה, סיעוד, פסיכולוגיה ועבודה סוציאלית. הוא נוסד ב-1894 תרנ"ה בשם "עזרת נשים" במטרה לסייע ליולדות ונשים חולות. בהמשך הרחיב בית החולים את ייעודו, והפך למרכז סיוע לנפגעי נפש. בכך היה לבית החולים הפסיכיאטרי הראשון במזרח התיכון. בשנת 1968 עבר למשכנו הנוכחי בגבעת שאול.

תגיות:כשרותבית חולים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה