חדשות בעולם

עשרות הרוגים בסוריה: מחסנים של משמרות המהפכה הותקפו

עיתון לבנוני המזוהה עם חיזבאללה טוען כי ישראל עומדת מאחורי התקיפה. על פי הערכות, עשרות הרוגים ופצועים בעקבות הפיצוץ בבסיס השייך למשטרו של אסד. על פי דיווח אחר, ארה"ב ובריטניה שיגרו טילים מירדן

  • ט"ו אייר התשע"ח
הגבול ישראלי-סורי ברמת הגולןהגבול ישראלי-סורי ברמת הגולן
אא

מספר פיצוצים נשמעו אמש (ראשון) באזור חמאת וחאלב שבסוריה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, הותקפו בסיסים של משטר אסאד בטילים. בסוריה לא יודעים עדיין להסביר מה מקור הפיצוץ, כשסוכנות סקיי ניוז בערבית מסרה שכ-40 בני אדם נהרגו ועוד 60 נפצעו בתקיפה עליה נטלו אחריות כוחות המורדים. העיתון המזוהה עם אסד דיווח כי תשעה טילים בליסטיים שוגרו מבסיסים של ארצות הברית ובריטניה הממוקמים בצפון ירדן. אחד הבסיסים שנפגע, על פי הדיווחים, הוא בסיס חטיבה 47 ליד חאמת, שידוע כמרכז גיוס של המיליציות השיעיות בסוריה, הנתמכות בידי איראן. בנוסף, עיתון לבנוני, אל-אחבאר, האשים את ישראל בתקיפה. העיתון המזוהה עם חיזבאללה טען כי תקיפת בסיסי צבא אסד גרמה לרעידת אדמה בעוצמה של 2.6. עוד נמסר, כי בבסיסים הותקפו "מחסנים חשובים" של משמרות המהפכה והצבא הסורי.

כזכור, רק לפני כשלושה שבועות הותקף הבסיס הצבאי T4 בסוריה, שם נהרגו שבעה חיילים איראנים. איראן הבטיחה נקמה וגורמים במדינה קשרו את סיבת התקיפה לישראל. בכיר בכוח איים להשמיד את תל אביב וחיפה בתגובה. הפעם הקודמת שבה הותקף הבסיס הייתה בחודש פברואר, לאחר שמל"ט איראני חדר לשטח ישראל והופל על ידי מסוק. 

עוד לפני התקיפה, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. מהבית הלבן נמסר כי השניים דנו באיומים השונים במזרח התיכון, ובעיקר בפעולות המשטר האיראני המביאות לחוסר יציבות. 

תגיות:סוריההרוגיםמהפכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה