חדשות בארץ

הניצול מאסון השיטפון מדבר: "חשבתי על הרגע שכבר לא אהיה"

"פתאום מישהו צעק 'שיטפון' ו-'סכנה', אבל לא היה אפשר לפספס את הבום המשוגע", משחזר נועם קלם, החניך שניצל מהאסון בנחל. "קפאתי במקום, זכרתי שהידיים והרגליים חייבות להישאר נעוצות כמו יתדות כדי לא להיסחף"

  • י"ד אייר התשע"ח
אא

"שמנו תיקים על הגב והתחלנו את המסלול, הלכנו מחניון הלילה לנחל תמר עד שפתאום החל טפטוף קל, אך לא הופתענו, היינו מודעים לתחזיות. איך שהגשם התחיל הבנו שהנה כל מה שחיכינו לו הגיע ועכשיו יהיה מעניין, הוצאנו כיסויי גשם לתיקים והמשכנו לטייל בהנאה". כך משחזר לראשונה נועם קלם, חניך במכינת בני ציון שניצל בנס מהאסון בנחל צפית, שגבה את חייהם של עשרה תלמידים מהמכינה בה למד.

בראיון לחברת החדשות, מספר קלם כי לתלמידים נמסר שהשיטפון אמור להגיע לאזור בשעה שלוש ולכן המסלול יסתיים. "פתאום מישהו צעק 'שיטפון' ו-'סכנה' והתחלנו לעלות גבוה אבל לא היה אפשר לפספס את הבום המשוגע", תיאר. "לפתע זרם מטורף, טיפסנו מהר למקום גבוה וחיבקנו כולם את ההר, לא הייתה ברירה". עוד הוא הוסיף כי בשלב הבא מי שניצל נאלץ להיאחז בכל כוחו בכל דבר שיכל על מנת לא להישטף יחד עם הזרם העוצמתי. "באופן אישי המים הגיעו לי עד החזה - קפאתי במקום ובכל הזמן הזה צריך לזכור שהידיים והרגליים חייבות להישאר נעוצות כמו יתדות באדמה כדי לא להיסחף עם הזרם", אמר. מאוחר יותר סיפר כי ראה את גופות חבריו נסחפות ונעצרות על דפנות הנחל.

"היינו במצב הזה בערך שעה וחצי, זה היה כבר במצב שאני חשבתי על אחרי שאני כבר לא אהיה, זה היה נוראי", הוסיף קלם. "כעס זה הדבר האחרון שאני חושב עליו, איבדנו חבר'ה טובים והכעס והעצב הוא שלא הספקתי להכיר את האנשים האלה יותר טוב".

הניצול נועם קלם משחזר, (צילום: חדשות 2)

 

תגיות:שיטפוןנחלאסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה