חדשות בעולם

ראש ממשלת בלגיה: "בלגיה בלי יהודים זו לא אותה בלגיה"

במסגרת כנס מיוחד לציון 70 שנה לישראל שנערך בבית הכנסת המרכזי בבריסל, ראש ממשלת בלגיה, שארל מישל, הפתיע כשאמר כי "בלי היהודים בלגיה היא לא אותו דבר", תוך הבטחה כי בכוונתו להמשיך ולהילחם באנטישמיות ההולכת וגואה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במסגרת כנס מיוחד לציון 70 שנה לישראל שנערך בבית הכנסת המרכזי בבריסל, ראש ממשלת בלגיה, שארל מישל, הפתיע כשאמר כי "בלי היהודים בלגיה היא לא אותו דבר", תוך הבטחה כי בכוונתו להמשיך ולהילחם באנטישמיות ההולכת וגואה. מישל אף ציין כי בלגיה מגנה כל סוג של אנטישמיות, ומתחייבת להילחם בתופעה ככל שניתן. 

בנאומו ציין מספר אירועים שהתרחשו על רקע אנטישמי - מתקפת הטרור על המוזיאון היהודי בבריסל בשנת 2014 בה קיפחו את חייהם שלושה בני אדם, וכן את הרצח של ניצולת השואה מיריי קנול ז"ל מפריז, שנרצחה בחודש שעבר על ידי שכנה הגוי. לדבריו ישנה עלייה באנטישמיות בכל רחבי אירופה, אך לצד זה "אמרתי פעם ואני חוזר על כך היום: הסולידריות שלנו היא חסר פשרות וחד משמעית, במאבק כנגד האנטישמיות, ובלגיה נוקטת בכל צעד אפשרי כדי להגן על הקהילה היהודית שנמצאת כאן".

מישל אף התייחס לכוונתה של אוניברסיטת בריסל להעניק תואר דוקטור לבמאי הבריטי קן לואץ', המזוהה עם הזרם האנטי-ישראלי, ואף תקף אותה על כך. "בלתי אפשרי להשלים עם אנטישמיות, בשום צורה שבה היא באה לידי ביטוי", אמר מישל והוסיף כי אמירה זו חלה גם על הענקת תואר דוקטור לאדם שהשקפותיו הפוליטיות נוטות לאנטישמיות. 

תגיות:יהודיםבלגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה