לאישה

עמית אגמון: "נשים מגלות את עולם היד השנייה, לא צריך להתבייש"

כשעמית אגמון פתחה את חנות בגדי היד השנייה במושב אמירים היא לא שיערה עד כמה שנשים תוקסמנה מהחנות. כיום היא מלהטטת בין החנות לבין ילדיה שבחינוך הביתי, ובטוחה: "זוהי שליחות"

חנות הבגדים, בעיגול עמית אגמוןחנות הבגדים, בעיגול עמית אגמון
אא

עמית אגמון מתגוררת במושב אמירים הסמוך למירון. אך בעוד שרוב שכנותיה עוסקות בהשכרת צימרים, העיסוק שלה הוא שונה לגמרי – היא מנהלת חנות לביגוד יד שנייה. החנות נושאת את השם 'עין טובה' והיא מציעה בגדי יד שנייה במחירים סמליים ומצחיקים.

"קרה לי כבר כמה פעמים שהגיעו לחנות שלי נשים שאמרו לי מיד כשנכנסו: 'אנחנו לא מסוגלות ללבוש בגדים יד שנייה, רק באנו עם החברות שלנו'", היא מספרת,  "אבל אחרי כמה דקות פתאום אפשר לראות אותן מגלות משהו ואז הן מתנערות: 'רגע, רק אמדוד את זה, ואת זה, ואת זה...' מה שאני רואה זה שלעתים קרובות צריכים פשוט לעבור את המחסום הראשוני. ברגע שעוברים אותו זה פותח משהו חדש".

 

המטרה: לשמח נשים

כששואלים את עמית איך היא התחילה לעסוק בתחום, היא משיבה שזהו סיפור ארוך. "מאז שאני זוכרת את עצמי אני אוהבת להתעסק עם בגדים, תמיד הייתה לי בבית שקית מלאה בבגדים, כדי להעביר לחברות או לכל מי שיכול לרצות. אני גם לא אוהבת שיש לי בארון בגדים שאני לא לובשת, ולכן פיתחתי לעצמי הרגל קבוע – בכל פעם כשאני קונה בגד, אני משחררת בגד אחר.

"כך יצא שהצטברו אצלי שקיות מלאות בבגדים, ואז בעודי סטודנטית במכללה, הגיעה אליי פעם חברה והציעה: 'בואי נקים דוכן במכללה ונמכור בו בגדים שאנחנו לא צריכות במחירים זולים ממש. באמת הקמנו דוכן והיה ביקוש עצום. זה היה ממש מדהים, כי פתאום קלטתי עד כמה שאני אוהבת למכור ולשמח נשים. בכלל לא בדקתי כמה שילמו, זה לא עניין אותי, נהניתי מעצם העניין. בסוף היום בדקנו וראינו שאני מכרתי את כל הבגדים והיא לא מכרה כמעט כלום. באותו רגע אמרה לי החברה: 'מתאים לך לפתוח חנות גדולה לבגדי יד שנייה'.

"האמת היא שדי התלבטתי אם זה באמת מה שאני רוצה לעשות בחיים, אבל דווקא בגלל שבאותה תקופה חזרתי בתשובה, הרגשתי איך שיש כאן הזדמנות מדהימה להביא בגדים צנועים לאזור הצפון, שזה אזור עם כל כך הרבה נשים דתיות וכל כך מעט חנויות ביגוד צנועות. אישה כמוני למשל, שרוצה להתלבש באופן יפה ו'שיקי', מתקשה מאוד למצוא בגדים הולמים. המטרה שלי היא לעזור לנשים להתלבש צנוע ויפה".

עמית מדגישה שהיא לרגע לא מנסה לחנך את הנשים שבאות אליה לנושא הצניעות ולהסביר להן איך ראוי להתלבש. "זו לא הדרך להחזיר בתשובה, אבל ממילא, כשנשים מגיעות ורואות בגידם צנועים שהם גם יפים – זה קונה אותן, וברגע שאני מחייכת ועוזרת להן לבחור את מה שמתאים, זה מקרב אותי אליהן, ואז פעמים רבות נפתחים הלבבות ונשמעות כאן בחנות שיחות עד אמצע הלילה". 

אגב, עמית מציינת שגם ילדיה היוו את אחד השיקולים לפתיחת החנות. "אמנם למדתי עבודה סוציאלית ותכננתי לעסוק בתחום, אבל ברוך ה' יש לי שלושה ילדים קטנטנים בבית והדבר שאני רוצה יותר מכל הוא לגדל אותם ברוגע. אני לא רוצה לצאת לעבוד, וזה כל כך נוח לי שהחנות אתי בבית. כך נשים יכולות להגיע במשך כל שעות היום. אגב, גם כשאני לא בבית והולכת לגן השעשועים עם הילדים או נוסעת להורים, אני משאירה את החנות פתוחה והלקוחות נכנסות בחופשיות ומשאירות את הכסף במגירה". 

ומהיכן מגיעים הבגדים?

"אני מרגישה שזה כמו ברז, כמו צינור עם שפע של מים. בכל מקום שאני הולכת אליו נופלות עליי שקיות של בגדים: אנחנו חוזרים משבת ומקבלים בגדים, הדודה של אמא, המנקה, החברה מהעבודה של חמותי... כולם מעבירים אליי שקיות, השפע מגיע אליי ואני אפילו לא מסוגלת לעצור אותו. עד כדי כך שבעלי אומר לי לפעמים: 'אני לא יכול יותר, אני טובע!'"

 

המרוץ אל היד השנייה

איך את מסבירה את זה שכל כך הרבה נשים רוצות בגדים יד שנייה?

"קודם כל מדובר כאן לגמרי בחיסכון. את יכולה לצאת עם שקית ענקית מלאה בבגדים במצב מעולה, במחיר של פחות מבגד אחד חדש. זה באמת שווה. ויש גם דבר נוסף – בחנות כמו שלי יש דברים כל כך מיוחדים שאי אפשר למצוא בחנויות סטנדרטיות. ברוב החנויות הדברים הם זהים באופן כללי, בכל חנות שאת נכנסת אליה תמצאי את אותו סגנון. כאן יש את כל הסוגים והסגנונות, גם ממה שהיה נהוג בעבר וגם ממה שהכי חדשני היום.

"סיבה נוספת שגורמת לנשים לחפש דווקא יד שנייה, זה בגלל החדשנות. נשים אוהבות להתחדש ולהמציא את עצמן מחדש, יש פה באמת המון סגנונות וצבעים, והן יכולות לקנות הכל, ואם נמאס להן, אז הן באות שבוע אחר כך וקונות שוב.

"באות לכאן לפעמים נשים אחרי לידה שמתוסכלות מכך שהבגדים שלפני ההיריון לא עולים עליהן. אני מנסה לעזור להן בעדינות, והן יוצאות כמו חדשות... בכלל, אני חושבת שזה משפיע על כל הבית. כי כשנשים מרגישות טוב עם עצמן, אז ההתחדשות הזו משרה אווירה טובה על כולן. המוטו שלי הוא: 'נשים הן מלכות, הן צריכות בגדי מלכות'.

"אני מרגישה שזו ממש שליחות", מדגישה עמית. "כשבתי הבכורה שואלת אותי בכל פעם מה אני עושה אני מסבירה לה שיש לנו הזדמנות לשמח נשים. בכל פעם כשמגיעות נשים לחנות, אני קוראת אליה: 'הנה, עוד נשים הגיעו, בואי נשמח אותן'. אני מרגישה שאני זוכה לשמח את בנות ישראל".

עמית מדגישה כי בתחילה היא הרגישה שזה מעט מוזר – "הרי בגדים הם נושא כל כך גשמי ושטחי, איך אפשר להרגיש שליחות דווקא דרך זה? אבל עם הזמן גיליתי שאני ממש מגיעה לשיחות נפש עמוקות עם נשים שמגיעות לכאן ועוזרת להן דווקא מתוך דאגה לגשמיות.

"הייתה מישהי שהגיעה אליי פעם לחנות עם דמעות בעיניים. 'רבתי עם בעלי וברחתי מהבית', היא סיפרה לי. ישבנו במשך שלוש שעות ודיברנו, ובינתיים התאמתי לה בגדים שבדיוק קלעו לטעמה וגם תכשיטים תואמים. היא יצאה לבסוף, רגועה ויפהפייה, וחזרה הביתה.

"רק לאחרונה הגיעה אליי כלה שהיא והחתן שלה החליטו שהם מתחתנים תוך שבוע. מכיוון שבחנות שלי יש כמה וכמה שמלות כלה, הצעתי לה אותן והיא כל כך התרגשה. היא אמרה שזו בדיוק שמלת הכלה שעליה היא חלמה במשך כל החיים. היא מדדה את השמלה ונראתה כמו מלכה. זה היה כל כך מרגש. כל מי שהיה בחנות בכה.

"סיפור מרגש נוסף", ממשיכה עמית, "התרחש עם אישה שביקרה בחנות לפני כשנה ולקחה שמלה מתוך מחשבה שאולי היא תתאים לבת שלה. לא מזמן היא התקשרה אליי וסיפרה בהתרגשות שכעת, שנה לאחר שנקנתה אותה שמלה, התקיימה הבת מצווה של הבת והיא לבשה באירוע בדיוק את השמלה הזו. כולם שאלו אותה איפה היא מצאה שמלה כל כך מיוחדת. האמא גם הוסיפה שהבת שלה היא קצת 'מלאה' והיא כל כך חששה שלא תמצא בגד מתאים, והנה, הבגד בדיוק היה טוב ומתאים".

יש לך תכניות להתפתחות?

"תראו, יכולתי לומר שאני רוצה לפתוח רשת של חנויות ביגוד יד שנייה, או להרחיב את החנות הקטנה שלי ולהפוך אותה לענקית, אבל זה לא נכון. כל מה שאני רוצה בשלב הזה הוא לשמוח, פשוט לשמוח במה שיש  לי ולהמשיך לגדל את ילדיי בנחת וברוגע, עם אווירה של שליחות וגמילות חסד".

תגיות:יד שניהאמית אגמון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה