חדשות בעולם

עצרת הכיפות: הגרמנים מזדהים עם היהודים

עצרות תמיכה מתקיימות ברחבי גרמניה לאות הזדהות עם היהודים. התושבים חובשים כיפות ומפגינים נגד האנטישמיות

אא

בעקבות הצהרתו האומללה של יו"ר מועצת יהודי גרמניה, שקרא אתמול (שלישי) ליהודי גרמניה להימנע מחבישת כיפה במקומות המוניים, נערכות היום עצרות תמיכה ברחבי המדינה, לאות הזדהות עם הקהילה היהודית.

כדי להביע את ההזדהות, רבים מהמשתתפים הלא יהודיים חובשים כיפות, ובברלין, בה התכנסו כ-500 איש אף כינו את העצרת בשם 'ברלין חובשת כיפה'. גם בקלן, פטסדאם, ארפורט ומגדבורג מתקיימות בשעות אלו עצרות עם מאות משתתפים.

יו"ר מועצת יהודי גרמניה, יוסף שוסטר, אמר בתגובה כי "מאז מלחמת העולם השנייה לא היה מפגן של כל כך הרבה נושאי כיפה מול המבנה של הקהילה היהודית בעיר הבירה".

הייקו מאס, שר החוץ של גרמניה, התבטא לקראת העצרת: "אסור שתהיה אפליה נגד שום אדם בגלל מוצאו, צבע העור או הדת שלו. אסור לנו לעולם לתת לאנטישמיות להפוך לדבר שגרתי במדינתנו".

בעקבות המלצתו של יו"ר מועצת יהודי גרמניה ליהודים להימנע מחבישת כיפות, יצא אתמול הרב דוד לאו, רבה הראשי של ישראל, בהוראה הפוכה ליהודי גרמניה – דווקא להקפיד על חבישת כיפות בגאון. לדברים הצטרף גם הרב פנחס גולדשמידט, נשיא ועידת רבני אירופה, כשהוא מדגיש: "להסתתר מהאויב האנטישמי אף פעם לא פתר לנו את הבעיה".

דברים דומים אמר הרב חיים קורסיה, רבה של צרפת: "הקריאה שלא לחבוש כיפה היא פרס לאנטישמים. אסור לנו להסכים לכך. יהודי אירופה ימשיכו ללכת זקופים וגאים עם כיפה לראשם".

  

תגיות:עצרת הכיפותגרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה