בריאות ותזונה

לא רק טעים: 4 מיצים טבעיים להורדת לחץ דם גבוה

אחד הגורמים העיקריים לתמותה בשנים האחרונות הינו לחץ דם גבוה. תרופות רבות מסייעות להורדת לחץ הדם, אולם הן בעלי תופעות לוואי לא רצויות. לפניכם 4 אפשרויות של מיצים טבעיים ומזינים שיורידו את לחץ הדם, ויסייעו בשמירת בריאות הלב

  • י' אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחד הגורמים העיקריים לתמותה בשנים האחרונות הינו לחץ דם גבוה. תרופות רבות מסייעות להורדת לחץ הדם, אולם הן בעלי תופעות לוואי לא רצויות.

לפניכם 4 אפשרויות של מיצים טבעיים שיורידו את לחץ הדם, ויסייעו בשמירת בריאות הלב:

1.מיץ חמוציות

בנוסף לסיוע בריפוי דלקות בדרכי השתן ואבנים בכליות, יש למיץ חמוציות יתרון בריאותי בטיפול בלחץ דם גבוה. במיץ זה מצויים ברמת משמעותית נוגדי חמצון המתקנים נזקים שנגרמו לכלי דם, ואף מונעים נזק נוסף. מיץ החמוציות מרחיב את כלי הדם, פעולה שנצרכת בעת לחץ דם גבוה. כאשר כלי הדם מתרחבים ונרפים, הדם זורם בחופשיות רבה יותר, בלי בלחץ, והמשמעות היא ירידה בלחץ הדם.

כדאי לדעת כי החמוציות יעילות גם לכל הקשור לבריאות הפה בשל רכיבים מיוחדים המצויים בהם, הקרויים בשם פרואנטוציאנידים, שמונעים היצמדות של חיידקים לאזורים בחלל הפה. בדרך זו ניתן למנוע מחלות של חלל הפה כמו פלאק, חורים בשיניים ודלקות.

2. מיץ תפוזים

ברכיבים רבים שמסייעים להורדת לחץ דם נמצאים במיץ תפוזים טבעי, כדוגמת אשלגן שעוזר לשריר הלב להתכווץ בקלות יותר וכך להזרים דם ביעילות, פולאט (חומצה פולית) שממריץ את זרימת דם לגפיים וגם ויטמין C המתפקד כנוגד חמצון וביכולתו למנוע נזקים לכלי הדם.

האשלגן אף נוגד השפעות של צריכת נתרן יתירה, שגורמת להתכווצות כלי דם, והאשלגן גורם להרחבתם וזרימת דם איכותית יותר. אם תרצו להוסיף עוד אשלגן לתפריט שלכם, מומלץ לשלב בננה (שעתירה במינרל הזה), עם מיץ התפוזים ותקבלו שייק בריא שיוריד לכם את לחץ הדם ביעילות.

עוד מיתרונותיו של מיץ תפוזים - מפחית את כמות ההכולסטרול הרע בגוף (LDL), ובכך יש בו תועלת לא רק בשיפור לחץ הדם, אלא גם במניעת מחלות דם כליליות.

3. מיץ סלק

כבר שנים שמקשרים בין צבעו האדום העז של מיץ הסלק לבין השפעתו המצוינת על מערכת הלב. הסלק מכיל ברמה גבוהה ניטרט שהגוף מחליף לרכיב בשם ניטריק אוקסיד, שגורם להרחבת כלי הדם ומוריד את לחץ הדם בגוף. מומחים שבדקו את ההשפעות המעולות של הסלק מצאו כי די בצריכת כוס אחת ביום של מיץ סלק כדי להוריד את לחץ הדם. מכיוון שלרוב יש קושי לשתות מיץ סלק בצורתו הגולמית, כדאי לשלב עם סוכר או שאר פירות על מנת ליצור מתיקות מה במיץ הזה. המלצה זו תקפה גם לגבי מיץ רימונים.

בנוסף הסלק משמש כתרופה טבעית יעילה ללוחמה בזיהומים ותסמיני זקנה בשל היותו מכיל נוגדי חמצון ברמה גבוהה. מדובר ברכיבים שמונעים נזק של חמצן בתאים, שומרים שתאי הגוף ישארו שלמים, ומסייעים בתפקודם מבלי לסבול מליקויים.

4. מיץ רימונים

כמויות רבות של אנזימים בגוף הקרויים ACHE) Acetylcholinesterase), גורמות ללחץ דם גבוה ועל כן חשוב לנגוד אותם. ישנן תרופות המורידות לחץ דם מורכבות ממעכבי  ACHE, אך רכיבים אלו מצויים למכביר גם ברימונים, ועל כן מיץ זה מהווה פתרון טבעי להורדת לחץ הדם.

עוד למיץ רימונים יש סגולות רפואיות רבות: עיכוב גדילה של תאי סרטן שונים, ואף גורם למוות של תאים סרטניים שכבר נוצרו.

תגיות:מיץ תפוזיםלחץ דם גבוה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה