חדשות בעולם

הרב לאו לקהילה בגרמניה: "אל תסירו את הכיפות"

מנגד להוראתו של יו"ר מועצת היהודים בגרמניה, שהורה לבני הקהילה להסתיר את הכיפות, יצא הרב לאו בהוראה הפוכה: "אל תסירו את הכיפות, צעדו איתן בגאון"

אא

הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל, יצא היום (שלישי) בקריאה ליהודי גרמניה: "אל תסירו את הכיפות מראשיכם כשאתם מצויים במרחבים ציבוריים". את הדברים הוא אמר כתגובה להוראתו של יו"ר מועצת היהודים בגרמניה, יוסף שוסטר, שהמליץ להם להימנע מחבישת כיפה במרחבים ציבוריים, או לפחות להסתיר אותה באמצעות כובע. הרב לאו, לעומתו, הדגיש: "המשיכו לשאת את הכיפה בגאון, היא סמל יהודי".

הוראתו של שוסטר יצאה בעקבות התקיפה שהתרחשה בברלין בשבוע שעבר, כאשר הותקף צעיר שחבש כיפה. למרבה האבסורד, המותקף היה דווקא ערבי-ישראלי שחבש לראשו כיפה כדי לבדוק את רמת הבטיחות הקיימת בגרמניה.

הרב לאו גם טען כי הוראתו של יו"ר מועצת היהודים אינה לגיטימית, ומה שיש לעשות הוא לא להסתתר, אלא לפנות אל השלטונות בגרמניה שאמורים לוודא את בטיחותם ושלומם של היהודים. לדבריו, הוא בעצמו מתכנן לפנות אל הרשויות בברלין כדי לדון בעניין.

בלשכתו של הרב לאו ציינו כי פנו אליו מספר יהודים גרמניים שביקשו להתייעץ ולשמוע באופן אישי כיצד לנהוג. תגובתו של הרב לאו הייתה ברורה – לעלות לישראל. אך עד שהדבר יקרה הוא פסק: "אין להסיר את הכיפה, יש להמשיך עמה בגאון, היא הסמל היהודי".

בתוך כך הודיעה הקהילה היהודית בגרמניה כי מחר, יום רביעי, יתקיים מצעד חובשי כיפות בסמוך לבניין הקהילה היהודית בברלין. הקהילה הודיעה כי למצעד יובאו אלפי כיפות ויחולקו לכל מי שיבוא להזדהות ולצעוד.

תגיות:גרמניהכיפההרב לאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה