חדשות בארץ

בג"ץ: אחיזה בנייד בעת הנהיגה אסורה, גם אם לא דיברת

הקץ לספקות: כולנו יודעים כי אין להשתמש בנייד במהלך הנהיגה, אולם היום (ג') קבע בג"ץ באופן חד משמעי כי גם נגיעה בנייד אסורה, והיא מהווה עבירה עליה יקבל הנהג דו"ח

  • ט' אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כולנו יודעים כי אין להשתמש בנייד במהלך הנהיגה, אולם היום (ג') קבע בג"ץ באופן חד משמעי כי גם נגיעה בנייד אסורה, והיא מהווה עבירה עליה יקבל הנהג דו"ח.

קביעת בג"ץ הועלתה בעקבות ערעור של נהג שהורשע בעבירה של נהיגה ברכב תוך כדי שימוש בנייד שלא באמצעות דיבורית. הנושא הגיע, כאמור, לפתחו של בית המשפט אשר קבע כי בחוק "קיים איסור לאחוז בטלפון אף מבלי להשתמש בו", זאת בנוסף לאיסור שימוש בטלפון במהלך נהיגה.

"נוסח התקנה ברור ביותר ולפיו, בעת שהרכב בתנועה, הנוהג בו 'לא יאחז בטלפון קבוע או נייד, ולא ישתמש בהם שני האיסורים אינם שלובים זה בזה ואינם מותנים זה בקיומו של זה, היינו – קיים איסור לאחוז בטלפון אף מבלי להשתמש בו", כתב בפסק הדין שופט העליון, דוד מינץ.

"המדובר בשני איסורים נפרדים ועצמאיים, כאשר לצד כל פעולה אסורה (אחיזה ושימוש) מופיע מושא האיסור (הטלפון). שני האיסורים אינם שלובים זה בזה ואינם מותנים זה בקיומו של זה, היינו - קיים איסור לאחוז בטלפון אף מבלי להשתמש בו", הבהיר השופט.

עוד נכתב בפסק הדין כי: "אין ספק כי שני האיסורים נועדו למנוע את הפניית תשומת-הלב מן הנהיגה, וזאת הן בדרך של אחיזת הטלפון בעת הנהיגה והן בדרך של שימוש פעיל בו. זאת, מאחר שאין ספק בכך שהן האחיזה והן השימוש בטלפון בעת הנהיגה פוגעים באופן ממשי ביכולתו של הנהג לנהוג באופן בטוח ומסכנים בכך את סביבתו, את עצמו ואת יתר משתמשי הדרך".

על כן נקבע על הנהג המורשע לשלם את הקנס שהוטל עליו, ועליו להפקיד את רישיונו בהתאם לפסק הדין שהוטל עליו.

תגיות:נהיגהנייד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה