חדשות בעולם

האיש ש"אוהב את היהודים כמו היטלר" ישמור עליהם בברוקלין?

מבוכה בניו יורק: ג'וזף קסאנו, שצוטט לפני חמש שנים נגד היהודים, מונה לתפקיד בתחנת הכבאות של בורו פארק בלב ברוקלין. הנושא עורר סערה והקהילה מבקשת להעבירו משם

  • ט' אייר התשע"ח
שכונת בורו פארק בברוקלין (צילום: פלאש 90)שכונת בורו פארק בברוקלין (צילום: פלאש 90)
אא

ה"ניו יורק פוסט" מדווח כי ג'וזף קסאנו, בחור שצוטט לפני כחמש שנים באומרו "אני אוהב את היהודים בערך כמו היטלר", הוצב לאחרונה בתחנת הכבאות של בורו פארק, בלב האזור החרדי של ברוקלין. הדבר יצר מהומה כאשר קסאנו עזב בעבר תפקיד של פרמדיק באזור, לאחר שצייץ דברים קשים נגד שחוריםחבר בית הנבחרים של ניו יורק, דב היקינד, אמר לג'רוזלם פוסט: "הצבתו בבורו פארק, מקום שיש בו מספר מדהים של ניצולי שואה, הוא עלבון לקהילה שלנו. שימו אותו במקום אחר".

האירוע הראשון החל ב-2013. קסאנו, היום בן 28, הורשה להתפטר לאחר שנחשפו דברים קשרים שכתב. בשלב מאוחר יותר הוא טופל בייעוץ אצל הרב סטיבן מורג, מנהל במרכז שמעון ויזנטל, ולאחר שסיים אותו הורשה להירשם לקורס כבאות, אותו סיים בשבוע שעבר. העובדה שהוצב כעת בלב ברוקלין לא מצאה חן בעיני הקהילה היהודית שמחתה על כך.

בסוכנות הידיעות JTA נכתב כי ב-2015 אמר קסאנו לעיתון בניו יורק כי הבין כי ששגה כשהתנהג בצורה "מטופשת וחסרת בגרות". קסאנו אמר: "התנצלתי על ההערות הללו ואני עדיין מתנצל עליהן היום". אביו של קסאנו, אגב, היה בעבר מפקד כוחות הכיבוי של עיריית ניו יורק ונראה כי המטרה של הבן הייתה ללכת בדרך של אביו. כעת, מבקשת הקהילה להציב אותו במקום אחר.

תגיות:בורו פארקאנטשימיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה