חדשות יהדות

המאבק נגד כשרות "צהר": רבנים קראו להחרים רשת פסטות

עליית מדרגה בהמשך המאבק נגד הארגון, שהציע כשרות אלטרנטיבית, אך ללא תעודת כשרות. רבנים קראו להחרים רשת פסטות שעזבה את הרבנות. נשיא צהר לשעבר כבר טען כי "אנשים ייכשלו בטרפות ונבלות"

  • ט' אייר התשע"ח
מודעת החרם על פסטה בסטהמודעת החרם על פסטה בסטה
אא

הרבנים מחריפים את המאבק כנגד מה שכונה "הפרטת הכשרות" ונאבקים נגד ארגון צהר. ארגון המתנגד למערך ההשגחה שהציג עצמו כאלטרנטיבה לרבנות הראשית, קורא לציבור "להצביע ברגליים" ולא לאכול במסעדות שהארגון נותן להן תעודת כשרות. השבוע הודיעו רבנים על חרם נגד רשת "פסטה בסטה" שהחליט השבוע לוותר על פיקוח הרבנות ולהתקשר עם צהר. הרבנים מתנגדים לפגיעה במעמדה ליוזמות פרטיות שאינן מוכרות על ידה. במכתב שפורסם השבוע לרבנים, תחת הכותרת "פסטה באסה", נכתב: "ביאסתם אותנו! נצביע ברגליים. מי שרוצה לאכול כשר - לא נכנס לפסטה בסטה בהשגחת צהר! אנחנו רוצים לאכול כשר!".

בעבר פתח נשיא צהר לשעבר במתקפה קשה על הארגון. הרב יעקב אריאל סיפר ל"ידיעות אחרונות" כי המהלך של הארגון הוא "סכנה לכשרות" ומזהיר מפני "בעיה חמורה מאוד, שאנשים ייכשלו בטרפות ונבלות". גם הרב שמואל אליהו יצא נגד היוזמה. בארגון כבר הודיעו שלא ישתמשו במילה "כשר" בתעודות שלהם, אלא בציון העובדה כי יספקו לבתי העסק תעודה בה נכתב כי המקום עבר "אישור של פיקוח מזון", מה שמטיל ספק גדול, לטענת רבנים, לגבי הכשרות.

בפוסט ברשתות החברתיות כתבו רבנים של הארגון "חותם" על הצעד החדש בו החליטו לנקוט ופנו לרשת הפסטות. "בהתחלה, הסניף שלכם בשוק מחנה יהודה סילק את משגיחי הרבנות והכניס 'השגחה פרטית'. הוא גרם למאות לקוחות להדיר רגליו מהמסעדה. הסניף שלכם בפתח תקווה היה מקום מפגש לצעירים דתיים רבים, והנה, לאחרונה זריתם חול בעיני קהל הלקוחות האוהד שלכם. בין לילה סילקתם את הכשרות של הרבנות והבאתם השגחה של 'צהר'", נכתב. "לשאלותיהם של הלקוחות המאוכזבים עניתם - זוהי מדיניות של הרשת. כל הסניפים עברו ל'צהר'. כאילו שניסיונות העבר בירושלים לא הספיקו, אתם שוב מחליטים לבגוד ברבנות ובקהל שומרי הכשרות, שחשוב לו להישאר נאמן להשגחת כשרות הממוסדת. שוב בחרתם ללכת עם גחמות של ארגוני כשרות שמקבלים תשבחות מהרפורמים וביקורות רבות מרבנים גדולים וחשובים". הפוסט עורר עניין רב משני צדי המתרס, כשרבים מחו מגד המהלך. בצהר טענו אתמול כי מטרתם היא בסך הכל להרחיב את מעגל ציבור אוכלי הכשרות בישראל.

תגיות:כשרותצהר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה