חדשות בעולם

המחאה של יהודי גרמניה: "מצעד כיפות" בברלין

תקיפת אדם חובש כיפה בברלין הובילה את הקהילה היהודית להתאגד. אלפי כיפות יחולקו לתושבי העיר שיזדהו עם יהודי גרמניה. גם ראש עיריית ברלין הביע הזדהות

  • ט' אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רק בשבוע שעבר שמענו על תקיפת אדם חובש כיפה, בשכונה בברלין, על ידי גבר ממוצא מוסלמי. מספר ימים אחרי, מגיעה התגובה של הקהילה היהודית: היא תקיים בעיר הגרמנית מה שמכונה "מצעד כיפות" שייערך כבר מחר (רביעי) ליד בניין הקהילה היהודית. במסגרת המצעד, יחולקו אלפי כיפות לעוברים ושבים, על מנת להזדהות עם יהדות גרמניה.

לאירוע עצמו יגיעו ראשי הקהילות היהודיות בגרמניה וראש עיריית ברלין מיכאל מולר. ראש שכונת שרלוטנבורג בברלין, למשל, לא יהיה בעיר במהלך המצעד אך כתב כי לאות הזדהות עם כאבם, הוא מתכוון לחבוש כיפה. גם סגן ראש עיריית פרנקפורט, אווה בקר, הצטרף ליוזמה כשקרא לתושבים לקחת את הכיפה במחאה על ההתקלות ליהודים.

האירוע עליו מדובר אירע בשכונת פרנצלאואר ברג במזרח ברלין. אדם ארמוש (21), צעיר ערבי-ישראלי, חבש כיפה אותה קיבל במתנה, מבלי להבין מה ההשלכות. הוא הותקף על ידי פליט סורי בן 19. בריאיון לטלוויזיה הגרמנית הוא אמר כי עשה זאת כניסוי, לאור טענה של חברו היהודי כי הפגנת סממנים יהודיים עשויה להוביל לאלימות. "הגוף שלי כואב בכמה מקומות, אני חייב לומר שאני מרגיש פחות בטוח", סיפר אחרי שהותקף בחגורה רק משום שחבש כיפה על ראשו. שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, כינה את האירוע האלים: "בושה".

תגיות:גרמניהברליןיהודיםכיפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה