חדשות בריאות

אוהבים לאכול לבד? אתם חשופים יותר לבעיות בריאותיות

על פי מחקר חדש, נמצא כי אכילה לבד משפיעה על איכות החיים, וגורמת לנזקים בריאותיים חמורים. כיצד?

  • ח' אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

על פי מחקר, שהתפרסם בכתב העת Obesity Research & Clinical Practice, נמצא כי אכילה לבד גורמת לנזקים בריאותיים חמורים, מעלה את הסיכון לחלות במחלות מסכנות חיים.

המחקר גילה כי אנשים שלעיתים קרובות סועדים את ארוחותיהם לבד, עלולים להגביר את הסיכון ללקות בסוכרת ובמחלת לב. לדברי החוקרים, גברים שאכלו לבדם מינימום פעמיים ביום היו בסיכון גבוה לסבול מתסמונת מטבולית . מדובר במצב רפואי ובו לחץ דם וכולסטרול גבוה, כמו גם השמנה בטנית, זאת לעומת אלו שסעדו עם הזולת.

לדברי החוקרים, משפחות במקומות רבים בעולם הפכו לקטנות יותר בשנים האחרונות, ואף ישנם משקי בית שבהם סועד אדם אחד בלבד. "במקביל, דפוסי אכילה הפכו בלתי סדירים, לא רשמיים, ואינדיבידואלים יותר", כך כתבו. על מנת לבדוק האם עשויה להיות השפעה לדפוסים אלה על התסמונת המטבולית, השוו החוקרים נתונים בריאותיים על פי סקר שנערך בשנים 2013-2014, בו השתתפו 7,725מבוגרים דרום קוריאנים שדיווחו באיזו תדירות סעדו לבדם.

התוצאות העלו כי דווקא גברים שאכלו לבדם פעמיים ביום הגבירו סיכון להשמנת יתר ב-45% ואת הסיכון ללקות בתסמונת מטבולית ב-64%, גם אחרי לקיחה בחשבון משתנים כמו גיל, עישון ושתיית אלכוהול. לעומת זאת, אצל נשים ההשפעה הבריאותית היה קטן משמעותית.

תגיות:ארוחהמחקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה