חדשות בעולם

טראמפ לנתניהו: "בכנות, אתה רוצה שלום?"

דיווח: נשיא ארצות הברית שוחח עם ראש הממשלה הישראלי ושאל שאלה שהפתיעה אפילו את מקורביו. דוברת הבית הלבן לא הכחישה: "לנשיא יש מערכת יחסים חמה איתו, זה לא אומר שהוא לא יכול להיות אגרסיבי כשזה נוגע למה שטוב לאמריקה"

  • ח' אייר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שוחח הלילה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך השיחה, טראמפ שאל את נתניהו האם הוא מעוניין בכנות בהשגת שלום. הדיווח הזה מגיע מאתר AXIOS, ולפיו טראמפ הפנה לנתניהו את השאלה בשיחה שניהלו בשנה שעברה. בדיווח נכתב כי האנשים שהכינו את טראמפ לשיחה נותרו המומים, אך צוין כי השאלה נשאלה בשיחה שהוגדרה כחיובית וחמימה.

שלושה מקורות ידעו על תוכן השיחה והם סיפרו כי טראמפ שוחח עם נתניהו על החשיבות שבהשגת "דיל" בין הצדדים. עוד נכתב כי "טראמפ קרא דיווחים לפיהם ביבי מתכוון לבנות בהתנחלויות כדי לרצות את ה'בייס' שלו בישראל. טראמפ חשב שביבי מרגיז את הפלסטינים שלא לצורך, וכך, במהלך שיחה ארוכה שהייתה ברובה ידידותית וחמה, הוא שאל בצורה ישירה האם הוא מעוניין בכנות בשלום". בדיווח צוין כי האופן בו טראמפ מעצב את מדיניות החוץ שלו מושפע ממערכת היחסים עם מי שעומד בראש המדינה. כך למשל, נכתב כי יחסיו של טראמפ עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי הושפע מכך שמנעה ממנו לבקר בממלכה המאוחדת. במקביל, הוא מסרב לנקוט בצעדים נגד יפן בגלל מערכת יחסים חמה עם ראש הממשלה שינזו אבה.

דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, צוטטה גם היא. היא לא הכחישה את הדיווח ומסרה בתגובה: "לנשיא יש מערכת יחסים מצוינת עם מספר רב של מנהיגים זרים, אבל זה לא אומר שהוא לא יכול להיות אגרסיבי כשזה נוגע למשא ומתן על מה שטוב לאמריקה". גם בכיר בממשל צוטט ואמר: "לנשיא יש מערכת יחסים גלוית לב וקרובה בצורה יוצאת מגדר הרגיל עם ראש ממשלת ישראל. הוא מעריך את מאמציו לקרב את השלום מול אתגרים רבים".

תגיות:טראמפנתניהושלום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה