חדשות בארץ

שר החוץ האיראני: "אנחנו לא בדרך למלחמה אזורית"; התחממות במזג האוויר

מוחמד זריף מבהיר שפני טהרן לא למלחמה עם ישראל, תגובות קשות לאירועי הירי ליד באר שבע, והטמפרטורות יתחילו לעלות בהדרגה עד יום חמישי. כל מה שצריך לדעת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא
חדשות

שר החוץ האיראני "לא מאמין" שתהיה מלחמה עם ישראל: משמרות המהפכה איימו על ישראל אחרי התקיפה בסוריה שבה נהרגו חיילים איראנים, אולם כרגע נראה כי עימות צבאי בין שתי המדינות עדיין רחוק. שר החוץ האיראני מוחמד זריף מבהיר היום שטהרן לא רואה אפשרות לעימות צבאי רחב היקף. "אני לא מאמין שאנחנו בדרך למלחמה אזורית", אמר והוסיף: "ישראל ממשיכה להפר את החוק הבינלאומי באופן תדיר תחת המחשבה כי ארה"ב מספקת לה סיוע ומייצרת לה 'מסכי עשן' להסתתר מפני הפעולות שהיא מבצעת. 'מסכי העשן' האלה אינם מספקים את הסחורה יותר ואיש לא מאמין להם". נתניהו בתגובה: "יש פער עצום בין המילים המתונות של שר החוץ של איראן לבין המעשים של משמרות המהפכה".

תגובות קשות לאירועים ליד באר שבע: השר לביטחון פנים גלעד ארדן התייחס לאירוע בו נראו רעולי פנים יורים צרורות באוויר ליד באר שבע, תוך נהיגה פרועה בכביש. "המעשים שתועדו בכבישי הדרום חמורים ביותר, ואסור לנו לעבור עליהם לסדר היום בשום אופן", אמר. "המאבק באמצעי לחימה בלתי חוקיים נמצא בראש סדר העדיפויות של המשרד לביטחון פנים". תנועות וארגונים שונים מחו על התקריות וקראו למפכ"ל להתערב.

המשטרה תזמן את נתניהו לחקירה נוספת? משטרת ישראל עשויה לתאם עוד השבוע חקירה נוספת של ראש הממשלה במסגרת תיק בזק (4000). על פי דיווח בוואלה! NEWS, החקירה צפויה להתקיים בהמשך לעדותם של שני עדי המדינה - ניר חפץ, ששימש יועץ התקשורת של ראש הממשלה, ושלמה פילבר, ששימש מנכ"ל משרד התקשורת.

 

חוץ

האישה המבוגרת בעולם נפטרה ביפן בגיל 117: האיש המבוגרת בעולם, נאבי טאג'ימה, נפטרה בשיבה טובה בבית החולים בעיר קיקאי בו הייתה מאושפזת מינואר. טאג'ימה נולדה ב-4 באוגוסט 1900. היא האדם האחרון בעולם שנולד במאה ה-19. במותה השאירה שבעה בנים ושתי בנות ומהם היו לה יותר מ-160 צאצאים. טאג'ימה הפכה לאדם המבוגר ביותר לפני שבעה חודשים, אחרי שנפטרה אזרחית תושבת ג'מאייקה בגיל זהה.

אחרי 40 שנה, סעודיה פתחה קולנוע: עשרות משפחות בסעודיה הגיעו בסוף השבוע בפעם הראשונה מזה ארבעה עשורים לבית קולנוע. הסיבה: האיסור להקרנת סרטים במדינה נמשך כמעט 40 שנה. הכרטיסים לסרט הראשון שנמכרו בסכום לא מבוטל של כ-20 דולר, נחטפו בתוך דקות. סעודיה הקצתה לרוכשים גם אפשרות לרכוש פופקורן. יורש העצר מוחמד בן סלמאן הסיר לאחרונה גם מגבלות נוספות, כמו איסור נהיגת נשים.

הרב הרוסי אוהד את פוטין: נשיא פדרציית הקהילות היהודיות ברוסיה, הרב אלכסנדר בורודה, טען בסוף השבוע כי הוא מקבל את עמדתו של פוטין בנוגע ליחסי רוסיה עם המערב. "אני יכול להבין את עמדתה של רוסיה, ואני לא תומך נלהב בעמדת המערב", אמר הרב בורודה. "לכולם יש אינטרסים, בדומה לישראל ולסוגיית השטחים. הקהילה היהודית לא צריכה להתערב בפוליטיקה הרוסית המנוהלת על ידי פוטין, אותו אף אחד לא יכול להאשים באנטישמיות. פוטין הוא דוגמא ומופת של יחס חיובי ליהודים, הוא איש של מעשים – ולא רק דיבורים".

 

מזג האוויר

היום: מזג האוויר יהיה נוח ברוב הארץ. מעונן חלקית עד בהיר.

שלישי: עליה משמעותית בטמפרטורות, המלווה בירידה בלחות.

רביעי: התחממות נוספת תחול, בעיקר באזורים הפנימיים של הארץ.

חמישי: ירידה קלה בטמפרטורות, מלווה בגשמים ברחבי הארץ.

תגיות:כותרות ב-60 שניותאירןשר החוץמלחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה