חדשות בארץ

ניצחון לחרדים: הוקפאה ההחלטה לפתוח קורס מעורב לשילובם בתעשיה

בית הדין הארצי לעבודה הקפיא את ההחלטה, לפיה לפחות עשר נשים ישולבו בקורס שמטרתו לשלב את החרדים בשירות המדינה. דרעי חגג: "לא ייתכן שבשם ערכים 'ליברליים' יכפו כללים זרים הנוגדים את ההלכה"

  • ז' אייר התשע"ח
אא

"אני מודה ליועץ המשפטי לממשלה, לשרת המשפטים וכן לנציב שירות המדינה שהתייצבו לימין עמדתי, והבינו כי ביטול ההפרדה משמעותה סגירת התכנית. מחובתנו כנבחרי ציבור לפעול לשילובם בתעסוקה של כל האוכלוסיות, לרבות המגזר החרדי". כך אמר הבוקר שר הפנים אריה דרעי, זאת לאחר שבית הדין הארצי לעבודה הורה במוצאי שבת על עיכוב ביצוע החלטת בית הדין האזורי לעבודה, לפיה ייפתח קורס מעורב, לנשים וגברים, כדי לשלב אותם בשירות המדינה. כזכור, על פי ההחלטה ישולבו עשר נשים לפחות בכל קורס, מה שהיה מונע מגברים להשתתף בו. עיכוב הביצוע הוא ניצחון, לפחות זמני, למגזר החרדי. הערעור של המדינה על החלטת בית הדין האזורי יתקיים בקרוב ואז יתברר האם ההחלטה שהוקפאה תתבטל.

בעבר טען בית הדין האזורי לעבודה כי קיומו של הקורס המופרד מהווה אפליה פסולה. יחד עם זאת, זאת לאור העובדה כי הקורס לא יתקיים אם יהיה מעורב, הוחלט לעכב את ההחלטה. בעקבות כך, המדינה ערערה לבית הדין הארצי לעבודה והודיעה כי אין בכוונתה לפעול לשילוב נשים במחזור הנוכחי. כעת יצטרך בית הדין הארצי להחליט האם להשאיר את המתכונת הנוכחית, קורס בהפרדה, על כנה.

דרעי סיכם: "לא ייתכן שבשם ערכים 'ליברליים' כביכול יכפו כללים זרים הנוגדים באופן מוחלט את ההלכה, כפי שבא לידי ביטוי במכתבו של הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א. אסור שהשיח הקורא לשילוב חרדים בתעסוקה יהיה במחיר פגיעה באורחות חייו של הציבור החרדי או ויתור על קוצו של יו"ד בהלכה".

תגיות:חרדיםניצחוןקורס מעורב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה