חדשות מדע וטכנולוגיה

תופעה נדירה ומדהימה: אישוניו של בן ה-70 נצבעו בכחול, לא תאמינו כיצד

תופעה נדירה שהתרחשה באחרונה והתפרסמה בכתב העת הרפואי של אנגליה - הצליחה לעורר סערה ועניין רב בקרב הקהילה הרפואית העולמית, לאחר שאישוני עיניו של גבר כבן 70 הפכו לכחולים, בעקבות טיפול רפואי שקיבל

אישוני עיניו של הישיש שהפכו לכחולים (צילום: New England Journal))אישוני עיניו של הישיש שהפכו לכחולים (צילום: New England Journal))
אא

תופעה נדירה שהתרחשה באחרונה והתפרסמה בכתב העת הרפואי של אנגליה - הצליחה לעורר סערה ועניין רב בקרב הקהילה הרפואית העולמית, לאחר שאישוני עיניו של גבר כבן 70 הפכו לכחולים, בעקבות טיפול רפואי שקיבל.

מה שהצליח להדהים את הרופאים הוא שהאזור הלבן של העין, בצדי האישונים, נצבע בפתאומיות כולו - בצבע הכחול.

אזור זה, המתקרא בעגה הרפואית 'סקלרה', לא אמור היה לצבוע ביחד איתו גם את האוזניים אך זה בדיוק מה שקרה, אם כי בהדרגה. בדיקות שונות שנעשו לראייתו הוכיחו כי ראייתו של הישיש תקינה, אך מחקר מקיף יותר על רכיבי התרופות שקיבל לאחרונה מצא כי יש קשר בין התופעה הנדירה, לבין תרופה אנטיביוטית בשם מינוציקלין.

את התרופה הזו נטל המטופל במשך 15 שנה, לטיפול בדלקת המפרקים ממנה סבל. לדברי הרופאים, חלק מתופעות הלוואי של רכיבי התרופה הן שהיא צובעת את העור, האוזניים, הציפורניים, החניכיים, השיניים וגם גלגלי העיניים, כאשר צורכים אותה בקביעות.

לדברי הרופאים, ממחקרים שבוצעו בקרב חולים שנטלו את התרופה עולה כי עדיין לא ברור כיצד שינוי הגוון בעור מתרחש, ומה בתרופה גורם לגוון הרקמות לדהות. "ייתכן כי מדובר בתוצר לוואי מטבולי שיוצר 'קומפלקס בלתי מסיס' עם הפיגמנט של העור והעיניים, המלאנין", מסבירים החוקרים.

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה