חדשות בארץ

מתגבשת יוזמה להדחת חנין זועבי מהכנסת: "תומכת טרור, נציגת חמאס"

ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו מנסה לאסוף 70 חתימות כדי להביא להדחתה של ח"כ מהרשימה המשותפת. גם ח"כים שאינם מהימין תומכים ביוזמה: "פרובוקטורית ירודה, אבל במקום שתיעלם מהתודעה עוזרים לה להצטייר כקרבן"

  • ז' אייר התשע"ח
אא

חברי כנסת מהימין וגם ממפלגות אחרות, שאינן ימניות, יוזמים רעיון להדחת חברת הכנסת חנין זועבי מהכנסת. את הרעיון הזה יזם ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו, אך גם ראשי סיעות שאינם מהימין מצטרפים ליוזמה הזאת. המהלך של ח"כ פורר החל לאחר שזועבי קראה למיליוני פלשתינים לעלות לירושלים כדי להביע מחאה, מה שלטענת חברי כנסת מוביל להסתה. מאז ההתבטאות הזאת, ח"כ פורר מנסה לאסוף 70 חתימות שדרושות כדי להביא את נושא הפסקת חברותה בכנסת לוועדת הכנסת. פורר הודיע לפני כשבועיים ליו"ר ועדת הכנסת כי החל במהלך. מאז הוא מנסה להביא להדחתה של חברת הכנסת.

אבל לא רק פורר מנסה לקדם את המהלך. מתברר כי גם ראשי סיעות שאינם ימניות תומכים בו. כך למשל, יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, הודיע הבוקר בראיון בכאן ב' כי הוא תומך בהצעה להדיח את זועבי מהרשימה המשותפת. "אף פרלמנט בעולם לא היה מסכים שתומכת טרור תכהן בו", אמר לפיד בהתייחס ליוזמה של ח"כ פורר. "את בל"ד צריך לפסול משום שהיא תומכת בטרור, וחנין זועבי לא צריכה להיות בכנסת כי היא מייצגת בעיקר את חמאס". 

מאוחר יותר יצא דווקא חבר סיעתו, ח"כ עפר שלח, נגד המהלך. הסיבה: שלח טוען כי "הדבר עושה לזועבי שירות שלא מגיע לה". שלח אמר: "מי שפותח עכשיו, מטעמי מצוקה פוליטית, במסע להדחתה של זועבי מהכנסת, עושה לה שירות שלא מגיע לה. במקום שתיעלם מהתודעה כראוי לה, עוזרים לה להצטייר כקרבן וכלוחמת למען הדמוקרטיה". שלח הוסיף ואמר: "אני לא סובל את חנין זועבי. היא פרובוקטורית ירודה, שחצתה כל גבול בשביל כותרת. אסור לתת לזועבי את הצ׳ופר הזה. אסור גם לתת לקואליציה להשתמש בכלי הבזוי שהמציאה".

תגיות:חנין זועביהדחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה