חדשות בעולם

דיווח: מצרים מתווכת לעסקה כוללת בין ישראל לחמאס

בלבנון מדווח כי חמאס הציג למצרים את מתווה העסקה, שכולל שחרור של אסירי עסקת שליט. ישראל סירבה לשחררם, אך מוכנה לנהל מגעים לעסקת חילופי שבויים. בנוסף, העסקה תכלול הפסקת אש ארוכת טווח

  • ד' אייר התשע"ח
אורון שאול והדר גולדיןאורון שאול והדר גולדין
אא

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם ארגון החיזבאללה, מפרסם כי המודיעין המצרי מנהל מגעים עם חמאס וישראל במטרה לקיים עסקת חילופי שבויים. על פי הדיווח, חמאס הציג למצרים את מתווה העסקה, שכולל מספר האסירים שהוא דורש לשחרר, אך ישראל הטילה וטו על כך.

בשיחות נדון גם מעמדם של האסירים הפלסטינים ששוחררו בעסקת שליט, אך נעצרו מאוחר יותר על ידי ישראל. חמאס דורש שהם ישוחררו ללא קשר למספר המשוחררים שעליהם יוסכם במשא ומתן. בישראל, על פי הדיווח, טוענים כי מכיוון שהם נשפטו מחדש מדובר בעסקה חדשה. מספר משוחררי עסקת שליט שנעצרו מחדש הוא גבוה מ-50. עוד נכתב, כי העסקה תכלול הפסקת אש ארוכת טווח, התחייבות של חמאס לחדול מחפירת מנהרות וקירור היחסים בינה לבין איראן. בתמורה, יוסר הסגר מעל הרצועה, ייפתחו המעברים ויועבר סיוע כספי לעזה.

בחמאס מכחישים כי קיבלו הצעה חדשה לעסקת חילופי שבויים, אולם מנהיג הארגון איסמאעיל הנייה אמר אתמול כי ארגונו מוכן לקיים עסקת כזו באמצעות גורם מתווך, במה שמתפרש כרמז לשיחות שנערכות מאחורי הקלעים. מוקדם יותר טען ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "נמשיך להשקיע מאמצים להחזיר את שבויינו ונעדרינו. לא נשכח את את אורון שאול והדר גולדין".

תגיות:מצריםחמאסישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה