בריאות ותזונה

איך סודה לשתייה תורמת לבריאות שלנו? תופתעו לשמוע

מלבינה שיניים, מפחיתה צרבת, ומונעת גזים: אלו רק חלק מהיתרונות הבריאותיים אותם אפשר להשיג אם רק נוסיף אבקת סודה לשתיה למים שאנו שותים

  • ג' אייר התשע"ח
צילום: shutterstock)צילום: shutterstock)
אא

מלבינה שיניים, מפחיתה צרבת, ומונעת גזים: אלו רק חלק מהיתרונות הבריאותיים אותם אפשר להשיג אם רק נוסיף אבקת סודה לשתיה ( מבית מרקחת) למים שאנו שותים. לפניכם 4 דרכים:

1. לשיפור בריאות הלב וכלי הדם

בעיות בכלי הדם ובלב יכולות להשפיע על תפקודים מנטליים, מערכת החיסון ומערכת העיכול. "בעיות במחזור הדם עשויות להוביל למצבים בריאותיים מסוכנים כמו מחלות לב ולבעיות אחרות בדם", ממליצה בריט ברנדון, מאמנת ומומחית בתזונה. כפית אחת מדי יום של אבקת סודה לשתייה בכוס מים המכיל כ-235 מ"ל, יכולה לנקות את הדם מרעלים, כמו כן  לשפר את זרימת הדם.

2. מועילה לצרבת

במידה ואתם סובלים באופן כרוני מצרבת או מרפלוקס קיבתי ושטי, מומלץ לפעול למען שינויים תזונתיים. בינתיים  כשמגיעה הצרבת, תוכלו להיעזר בחצי כפית אבקת סודה לשתייה בכוס מים שהפחית את תחושת אי הנעימות המתלווה.

עם זאת, שימו לב לאזהרה הבאה: "כמו כל תרופה נגד צרבת, אם אתם צורכים יותר מדי אבקת סודה לשתייה, אתם תהפכו את חומצות הקיבה שלכם לבסיסיות. זה עשוי להוביל לייצור של יותר חומצות כדי לפצות על כך, ויגרום לכם לקחת יותר אבקת סודה לשתייה ובכך עלול להוביל למעגל קסמים אכזרי", לדברי ברנדון.

3. לשיפור מערכת העיכול

למי שנוטה לסבול מכאבי בטן ממליצה ברנדון להשתמש בכל בוקר בכפית אבקת סודה לשתייה בכוס מים המכיל כ-235 מ"ל בכל בוקר, וכך תוכלו לשמור על רמת חומציות בריאה במערכת העיכול, בנוסף להפחתת צרבת ותנועת מעיים בריאה.

4. מסייעת לשמירה על הכליות

הכליות מנקות את הגוף מרעלים ושומרות על ייצור הורמונים תקין. על פי מחקר שנעשה בביה"ח "רויאל לונדון" נמצא כי 134 מטופלים בעלי בעיה בכליות שבכל יום צרכו אבקת סודה לשתייה, הצליחו, בשילוב טיפול רגיל, להאט בשני שלישים את התדרדרות הכליות שלהם בהשוואה לאלו שלא צרכו אבקת סודה. לדברי ברנדון, כפית אבקת סודה לשתייה כל יום בכוס מים תסייע באיזון רמת החומציות בגוף. בנוסף, לספוג חומרי מזון, לשפר את האיזון ההורמוני ואת איכות הדם.

הערה חשובה: המידע שניתן אינו משמש תחליף לייעוץ רפואי.

תגיות:שתיהסודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה