חדשות בעולם

הפתעה: מאות תושבי העיר הפולנית חוגגים עצמאות לישראל

לצלילי "הבה נגילה", עטופים בדגל ישראל: המתיחות בין המדינות לא הפריעה לתושבי פלונסק לערוך מצעד בו הם חוגגים יום הולדת למדינה מול ביתו של ראש הממשלה הראשון בן גוריון. רבה של פולין התרגש: "לא היה אפשר לעשות אירוע כזה בפריז או בבריטניה"

  • ג' אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בצל המתיחות בין שתי המדינות וקידום "חוק השואה", מאות מתושבי העיר פלונסק הפולנית, בהם בתי ספר ומנהיגים מקומיים, חגגו השבוע יום עצמאות לישראל. התושבים, שאינם יהודים, צעדו לצלילי שירים עבריים בהם "הבה נגילה", כשהם לבושים בתלבושת המסורתית של המדינה עם דגלי ישראל. הצעדה, שנחתמה בשירת "התקווה" על ידי התושבים, נערכה מול ביתו המיתולוגי של ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון. באירוע השתתפו 500 צועדים בסך הכל, בהם שלושה בתי ספר.

האירוע התקיים ביוזמת ארגון מצעד החיים ועיריית פלונסק, דווקא על רקע ימים מתוחים בין המדינות. הרב הראשי של פולין, מיכאל שודריך, זומן לאירוע, ואיתו גם שגרירת ישראל בפולין אנה אזרי וראש העירייה המקומי אנדג'יי פיטראסקי.

"זה אירוע מאוד חשוב, כי הוא מראה לנו את מה שאפשר לכנות: 'הצד השני של פולין'", אמר הרב שודריך ל"ידיעות אחרונות". "בחודשיים וחצי האחרונים שמענו המון דברים שליליים. הם היו נכונים, אך רק חלק מהאמת. היום אנחנו רואים את האמת הנוספת – את הצד של פולין שמבקש לשמור על יחסים טובים עם העם היהודי. עלינו חל החיוב לשמר את היחסים עם הפולנים שרוצים לקבל את כל ההיסטוריה - גם זו הקשה, גם את האמת שאיננה מתוקה. ממש לא בטוח שאפשר היה לעשות אירוע כזה היום בפריז, שבדיה או בריטניה".

על פי הפרסום, הצעדה ההמונית עברה בין תחנות שונות הקשורות לראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל: כיכר הזיכרון מחוץ לבית שבו נולד בשנת 1886 והשתמר בצורה מושלמת, ובית דודו שבו התגורר בן-גוריון מרבית שנות נעוריו - עד עלייתו ארצה ב-1906. אחד המארגנים, חיים צ'סלר, אמר: "אחרי שהיינו במצד החיים, וראינו את החורבן – אנחנו רואים את התחייה, משואה לתקומה. אין מתאים יותר מלחגוג בריקודי הורה את הקמת מדינת ישאל לפני 70 שנה, מאשר בעירו של דוד בן-גוריון".

תגיות:פוליןיום העצמאותישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה