חדשות יהדות

מרן הרב עובדיה זצ"ל: "חיילי צה"ל עושים את מלאכתם מלאכת שמיים"

שנת 2009: לוחמי צה"ל לוחמים במבצע 'עופרת יצוקה' ברצועת עזה. את שיעורו השבועי פתח מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, בהערכה לחיילי צה"ל ש"עושים מלאכתם לשם שמיים"

  • ג' אייר התשע"ח
הרב עובדיה יוסף זצוק’’ל (צילום: פלאש 90)הרב עובדיה יוסף זצוק’’ל (צילום: פלאש 90)
אא

במהלך שיעורו השבועי של מרן הרב עובדיה זצוק"ל הסביר עד כמה חשוב להביע הערכה כלפי חיילי צה"ל שנלחמים ומוסרים את נפשם למען עם ישראל, ובזכות פעילותם, זוכים לשבת וללמוד תורה.

כך פתח הרב עובדיה זצ"ל את דבריו: "חיילי צה"ל נמצאים בצבא ומשרתים. עושים את מלאכתם מלאכת שמיים, שומרים על עם ישראל, על ידי ששומרים עלינו אנחנו יכולים ללמוד תורה, יכולים להתפלל, אם לא היו שומרים עלינו - אלה - אנשי צה"ל, מה היינו עושים? אלה הרשעים האלו היו באים, פרא אדם, היו נותנים לנו מנוחה? שנשב להתפלל וללמוד תורה? לא!".

"אלה, הצה"ל הזה, עושים חסד עם ישראל, כולם אנשי חסד, ה' ישמור צאתם ובואם ויחזרו לביתם לחיים טובים ולשלום", הוסיף.

ברגע זה פנה מרן לציבור והסביר את חשיבות הכרת הטוב כלפי הלוחמים: "כל אחד צריך להעריך את זה, לא בחינם אנחנו עושים להם 'מי שברך' ביום שבת לפני פתיחת ההיכל לחיילי צה"ל, לא לחינם, הם מוסרים את נפשם בשביל זה, כמה מסכנים נהרגים על יחוד קדושת ה', על יחוד קדושת ארץ ישראל".

"לכן צריך להעריך את הדבר הזה, לברך אותם", התרגש הרב זצ"ל. "לראות חייל? צריך לנשק אותו! הוא מוסר את עצמו בשביל עם ישראל! הוא נותן לנו ללמוד תורה, נותן לנו להתפלל. אם לא היה הוא יכולתי להתפלל? כל רגע יבואו אנשי החמאס, מה היינו יכולים לעשות, איפה היינו הולכים".

לסיום דבריו, בירך הרב את החיילים: "הקב"ה ישמור אותם, ייתן להם משאלות לבם לטובה ולברכה, ויקימו בתים נאמנים בישראל, ויחזרו לביתם לחיים טובים ולשלום".

תגיות:הרב עובדיהחיילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה