חדשות בארץ

דריכות לקראת יום העצמאות: האם איראן תנסה להגיב דווקא בעיתוי זה?

כל ההצהרות של הצדדים המעורבים וההתפתחויות האחרונות, מצביעות על קיום יום הזיכרון ויום העצמאות ה-70 באווירה ביטחונית מתוחה לנוכח האפשרות שאיראן תרצה להגיב דווקא בעיתוי זה. במידה והתרחיש יצא לפועל, תוצאות הפעולה האיראנית הן שיקבעו את הלך התגובה מצד ישראל

  • ב' אייר התשע"ח
נשיא איראן חסן רוחאני (צילום: פלאש 90)נשיא איראן חסן רוחאני (צילום: פלאש 90)
אא

לפנות בוקר (ג') התרחש ירי הטילים בסוריה שעורר השערות על תקיפה ישראלית נוספת, אולם לבסוף התברר כהשערת שווא. עם זאת, המתיחות בצפון נותרה גבוהה, לאחר תקיפת ארה"ב את משטר אסד והציפיה לנקמה איראנית על ההפצצה שיוחסה לישראל. גם צבא סוריה מודה בכך שהתנועות האוויריות החריגות אינן כפי שהתפרשו על ידם כהכנות לתקיפה נגדם.

במספר אתרי אינטרנט בישראל הופץ הבוקר מידע על המערך האווירי שמפעילים משמרות המהפכה האיראניים בסוריה, שאליהם משתייכים קצינים ויועצים שנהרגו בתקיפה האחרונה. המידע מעלה תמונת מצב באשר לרמת ההתבססות הצבאית האיראנית בסוריה

במהלך האיומים שהוחלפו בין איראן לישראל, הצהיר סגן מזכ"ל חיזבאללה, השייח נעים קאסם כי אף הוא צופה תגובה מצד ישראל. עם זאת, בראיון לערוץ הטלוויזיה הלבנוני "אל-מיאדין", אמר כי התגובה תהיה איראנית, והדגיש: "ציר ההתנגדות לא יאפשר להגביל את פעילותו בסוריה".

כל ההצהרות של הצדדים המעורבים וההתפתחויות האחרונות, מצביעות על קיום יום הזיכרון ויום העצמאות ה-70 באווירה ביטחונית מתוחה לנוכח האפשרות לכך שאיראן תרצה להגיב דווקא בעיתוי זה. ובמידה והתרחיש יצא לפועל, תוצאות הפעולה האיראנית הן שיקבעו את הלך התגובה מצד ישראל.  

תגיות:איראןיום העצמאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה