חדשות בארץ

מקומם: בג"ץ קיבל את ערעור המשפחות הפלסטיניות, ואישר השתתפותן בטקס יום הזיכרון

ליברמן בתגובה להחלטה המקוממת: ""בג"ץ יצר הבוקר שוויון בין שכול וטרור, בין נרצחים ורוצחים. החלטת בית המשפט פוגעת ביום הכי ממלכתי ומאחד לעם ישראל. התוצאה הסופית: במקום איחוד - פילוג"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני (כן, יש דבר כזה למקרה שתהיתם) אמור להתקיים הערב (ג') בגני יהושע, ובו צפויים להשתתף כ-4,000 משתתפים - ישראלים ופלסטינים כאחד. על אף מחאתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, בג"ץ קיבל את ערעורן של המשפחות הפלסטיניות, ואישר את השתתפותן בטקס.

ליברמן בתגובה תוקף את בג"ץ ואומר כי צעד זה מצדו "פגע ביום הכי מאחד והשווה בין נרצחים לרוצחים". את הדברים פרסם ליברמן בחשבון הטוויטר שלו, וצייץ כך: "בג"ץ יצר הבוקר שוויון בין שכול וטרור, בין נרצחים ורוצחים. החלטת בית המשפט פוגעת ביום הכי ממלכתי ומאחד לעם ישראל. התוצאה הסופית: במקום איחוד - פילוג". גם פעילי ימין וביניהם 'הצל' צפויים להביע את מחאתם באירוע, חלקם אף הבטיחו כי יגיעו למקום כדי "לפוצץ" אותו, ולא לאפשר את קיומו. 

את הטקס מארגנות תנועות פרו-פלסטיניות בשם "לוחמים לשלום" ו"פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני", ובו צפוי להשתתף גם הסופר דוד גרוסמן, שדעותיו מזוהות עם השמאל. 

את החלטתו עיגן בג"ץ על סמך הערעור שהוגש על ידי עורכי הדין גבי לסקי ויובל יעוז, שדרש את כניסתם של 90 פלסטינים לשטח ישראל, כדי להשתתף בטקס. "החלטנו להורות לשר הביטחון לאפשר מתן היתרי כניסה ייעודיים לישראל לצורך השתתפות בטקס המשותף, ל-90 פלסטינים - בדומה לכמות ההיתרים שהתאפשרה בשנת 2016", נכתב בהחלטה. "ובלבד שלאחר בדיקה פרטנית מתאימה יימצא כי אין לכך מניעה ביטחונית או אחרת".

מארגני הטקס בתגובה: "אנחנו שמחים שבית המשפט הבהיר שגם לשר הביטחון יש גבולות, ושאת חוש הטעם שלו הוא צריך להשאיר לעצמו. ליברמן לא יקבע למשפחות שכולות כיצד לציין את הכאב שלהן", אמרו עורכי הדין המייצגים את המשפחות. 

תגיות:יום הזיכרוןכנסהשתתפותפלסטיניםבגץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה