חדשות בארץ

לכבוד יום העצמאות: משטרת ישראל תבטל כ-300 אלף רישומים פליליים

המטרה: לסייע לאזרחים שמעדו באופן חד פעמי, או שלא הצליחו להוכיח חפותם לאחר שנחשדו במעשה פלילי. המפכ"ל: "רוצים לסייע לאזרחים נורמטיביים להימנע מלשגות, לסייע לכאלה שעברו עבירה לחזור לתלם"

  • ב' אייר התשע"ח
אא

משטרת ישראל החליט לבטל כ-300 אלף רישומים פלילים של אזרחי ישראל, זאת לרגל חגיגות יום העצמאות ה-70 למדינה. המפכ''ל, רנ''צ רוני אלשיך, הציג את התכנית של המשטרה ונימק כי העמיד קריטריונים ברורים שיאפשרו את מחיקת הרישום של תיקים שנסגרו מחוסר ראיות או חוסר עניין לציבור. "אנחנו רוצים לסייע בידי אזרחים נורמטיביים להימנע מלשגות ולעבור עבירות ולעיתים גם לסייע לכאלו שעברו עבירה לחזור לתלם ולנהל חיים של אזרחים נורמטיביים שומרי חוק", הסביר אלשיך. בסיום ההליך יבוטלו כ- 339 אלף תיקי חקירה של כ-300 אלף אזרחי מדינת ישראל, מתוכם 34 אלף קטינים. יישום התכנית יחל כבר בשבועות הקרובים.

על פי ההחלטה, הרישום הפלילי יימחק לאזרחים שנתונים שלהם מצביעים על היותם אזרחים נורמטיביים, שאולי נחשדו בעבר במעשה פלילי אך לא הצליחו להוכיח אחרת או שמעדו באופן חד פעמי. המתווה החדש נקרא "סיכוי מחדש". עד היום היו פונים אזרחי ישראל למשטרה בבקשה למחיקת הרישום, אך כעת הם לא יצטרכו לפנות למשטרה.

השר לביטחון פנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן: "מדובר בבשורה של ממש לאזרחים שנחקרו בחשד לפלילים, שתסיר מהם את הכתם הנוגע לעברם. המשרד לביטחון פנים ליווה את היוזמה שתואמת מהלכים דומים שקידמתי בעבר, מתוך תפיסה הרואה בשמירה על זכויותיהם של אזרחים, גם כאלו שנחקרו במשטרה, ערך ראשון במעלה".

עוד הוא הוסיף: "אין כל סיבה שענן של חשד ירחף במשך שנים מעל ראשם של אזרחים שמעולם לא הואשמו בפלילים. אני רואה חשיבות רבה ביוזמה למחיקת מרשמים, ומברך על כך שלמאות אלפי אזרחים תינתן הזדמנות לפתוח דף חדש לרגל ציון 70 שנים להקמתה של מדינת ישראל".

תגיות:משטרת ישראליום העצמאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה