חדשות בעולם

מיזם חדש: אוכל כשר בכל בית מלון באירופה

המיזם שהושק בנאפולי מבקש לשים סוף לבעיות של שומרי הכשרות, שעסוקים בביורוקרטיה לפני הטיסה. הוא מציע חמש ארוחות כשרות ארוזות, בדומה למודל בחברות התעופה. היזם מבטיח: "הארוחות יגיעו למלון שלושה ימים קודם"

  • ב' אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מיזם חדש שהושק בימים האחרונים בעיר נאפולי שבאיטליה מבקש לשים סוף לבעיית שומרי הכשרות במדינה ובחו"ל בכלל. המיזם מנסה לתת מענה לשומרי הכשרות שלא היה קיים עד היום, ארוחות כשרות בכל בית מלון באירופה. שמו של המיזם הוא "כושר בוקינג" והוא נועד כדי להקל על שומרי הכשרות במציאת אוכל כשר או בקניית אוכל כשר מהארץ.

למעשה, המיזן נועד כדי למנוע את היורוקרטיה שכל אחד מאיתנו מכיר בדרך לשדה התעופה: רכישת מלאי של שימורים, לחם, חלב עמיד, כלים כשרים או חד פעמיים ובעיקר - פינוי הרבה מקום במזוודה. חלק מהמטיילים, כמובן, מנסים לברר טרם הטיסה האם ישנו בית חב"ד במקום כדי לפתור את בעיית הכשרות.

היזמים מספרים ב"ידיעות אחרונות" כי מדובר בתקדים בענף והוא דומה לאופן בו הישראלים מזמינים אוכל בכשרות מהודרת בטיסות. יחד עם זאת, במקרה הזה מדובר בתפריט יומי של ממש - שלוש ארוחות מלאות ביום, דבר שלא היה נהוג בבתי מלון בעולם. ברוך פדר, בעל חברת "תור עולם", אמר בכתבה כי: "מהפכת השמיים הפתוחים והטיסות המוזלות הובילו למצב שיותר ויותר שומרי כשרות מנצלים את מחירי הטיסה הנמוכים, כדי לצאת לחופשות בחו"ל גם כשלא מדובר בנופש מאורגן וכשר".

"בדקתי שתי אפשרויות מרכזיות", הוא מוסיף, "האחת - לפי מודל שקיים בספינות קרוז שם מכשירים מטבח קטן מתוך מספר מטבחים – והשני, מודל המנות הארוזות בטיסות. לאחר בדיקה מעמיקה הגענו לשילוב בין השניים ופתחנו מטבח בלונדון, שם אנחנו מייצרים ארוחות גורמה קפואות המופצות לכל יעד, ומגיעות למלון שלושה ימים לפני ההגעה". לגבריו, המיזם יעניק חמש ארוחות ביום: ארבע בשריות ואחת פרווה, והן מותאמות לחימום ומלוות בכלים. כל הארוחות מבושלות על ידי חברה הפועלת מלונדון.

תגיות:כשרותאירופהבית מלון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה