חדשות בעולם

תקיפה נוספת בסוריה. טילים שוגרו לעבר בסיסים צבאיים

גורם בכיר בצבא הסורי סיפר כי ששה טילים שוגרו לשדה התעופה באזור חומש, ועוד שלושה לבסיס ליד דמשק. ארה"ב הבהירה: "אין פעילות אמריקנית באזור בשעה זו". בדובר צה"ל סירבו להגיב

  • ב' אייר התשע"ח
העיר חומס בסוריה, (צילום: shutterstock)העיר חומס בסוריה, (צילום: shutterstock)
אא

עוד מתקפה בסוריה: הטלוויזיה הממלכתית דיווחה הלילה (שלישי) כי מערכות ההגנה של סוריה הגיבו למתקפת טילים לעבר שני בסיסים צבאיים במדינה. על פי הדיווחים בכלי התקשורת, המזוהים עם משטר אסד, המתקפה באזור חומס כוונה לעבר בסיס א-שעיראת, דרומית-מזרחית לעיר. זהו הבסיס שהותקף על ידי האמריקנים בתגובה לשימוש בנשק כימי. גורם צבאי בכיר בסוריה הבהיר כי ששה טילים שוגרו לעבר שדה התעופה הצבאי ליד חומס ושלושה נוספים לשדה תעופה ליד דמשק. מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם אישר את ביצוע השיגורים. באחד הדיווחים נטען כי מטוסי קרב תקפו.

בעקבות הדיווח, משרד ההגנה האמריקני הבהיר כי "אין פעילות אמריקנית באזור בשעה זו". בסוכנות הידיעות רויטרס נכתב כי בצה"ל סירבו להגיב לדיווחים, אך לא מאשימים את ישראל במתקפה. על פי הערכות שונות, המורדים הם אלה שביצעו את המתקפה. 

אתמול דווח בעיתון ה"ניו יורק טיימס" כי בכיר בצה"ל הודה שהתקיפה בבסיס בו נהרגו 14 בני אדם בשבוע שעבר הייתה ישראלית. לדבריו, מדובר בתקיפה הראשונה של אנשי הצבא האיראני. לגבי המל"ט שיורט בשטח ישראל בחודש פברואר הוסיף: "זו הפעם הראשונה שראינו שאיראן פועלת ישירות נגד ישראל ולא באמצעות בת חסות. זה פתח עידן חדש במערכה". מאוחר יותר נכתב באותו עיתון כי בצה"ל דחו את הדיווח ולא הגיבו לדיווחים הזרים.

תגיות:סוריהתקיפהטילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה