חדשות בריאות

חשוב לדעת: כיצד מגבונים לחים מסכנים את חיי ילדכם?

על פי נתוני מחקר אמריקאי, חשיפת פעוטות לכימיקלים שונים, כמו אלו המצויים במגבונים לחים, עלולה ליצור אלרגיות למזון בגילאים מאוחרים יותר אצל הילד. כיצד ניתן למנוע את התופעה?

  • א' אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

על פי נתוני מחקר אמריקאי, חשיפת פעוטות לכימיקלים שונים, כמו אלו המצויים במגבונים לחים, עלולה ליצור אלרגיות למזון בגילאים מאוחרים יותר אצל הילד.

ממצאי המחקר הראו כי למגבונים לחים ישנה השפעה בריאותית מדאיגה, והיא עלולים לסכן תינוקות בתגובות אלרגיות באמצעות פגיעה באיזון השכבה הטבעית שמגנה של העור, וכך נהפך העור לרגיש יותר לכימיקלים שונים. ממצאי המחקר חשובים בעיקר עבור ילדים בעלי נטייה גנטית לפתח אלרגיות, שקשורה לתופעות כדוגמת אקזמה – בעלת השפעה בקרב שליש מהילדים האלרגניים.

המחקר בחן כיצד אלרגיות למזון (הלא תגובה חיסונית קיצונית לחומרים מזיקים) מתחילות, ומה פשר הצמיחה של שיעורי האלרגיה בכ – 20% במדינות כמו ארצות הברית ב-20 השנים האחרונות.

החוקרים השתמשו בעכברים צעירים שכבר מגיל צעיר נחשפו לכימיקלים, (כמו אלה המצויים במגבונים). כאשר גדלו העכברים נחשפו 3-4 פעמים לאלרגנים למזון ולאבק לפרק זמן של 40 דקות במשך שבועיים.

הממצאים העלו כי רק כאשר אכלו העכברים מזונות אלרגניים כדוגמת בוטנים נוצרו אצלם אלרגיות חזקות ובהן אקזמות. לטענת החוקרים הסיבה היא "בשל השינוי שהעור עבר בגלל החשיפה לכימיקלים שנמצאים במגבונים הלחים".

"זהו מתכון לפיתוח אלרגיה למזון", הסבירה ג'ואן קוק-מילס, הכותבת הראשית של המחקר, מרצה לאלרגיה לאימונולוגיה באוני' נורת'ווסטרן. "כמו כן זוהי התקדמות משמעותית בהבנה שלנו כיצד אלרגיה למזון מתחילה מוקדם בחיים". לדברי המרצה, גם אם לא לא התבצעה אכילה ממש של המזון האלרגני, גם מגע עם אדם שנגע במזון כזה עלול לעורר תגובה אלרגנית אצל הילדים. "אם הורה בישל והשתמש בבוטנים ואז טיפל בתינוק, ייתכן מאוד שהוא עלול לפתח אלרגיה למזון", אמרה.

 

אם כן, כיצד ניתן למנוע את התופעה המזיקה?

במקביל לפרסום ממצאי המחקר, שפורסמו בכתב העת Allergy and Clinical Immunology, הרוןכי כי ישנן אפשרויות לריסון התפתחותם של אלרגיות למזון בקרב ילדים. אחת מהדרכים היא לשטוף ידיים היטב לפני שבאים במגע עם התינוק. הדרך השנייה היא לשטוף שאריות הסבון שנותרו על עור התינוק אחרי השימוש במגבונים לחים.

תגיות:מגבוניםאלרגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה