חדשות בעולם

המשאלה של שר התיירות הסורי: שחזור בית הכנסת המקומי

בזמן שהחורבן שולט בחלק ממדינתו, בשר יאזג'י מבקש לשחזר את בית הכנסת העתיק בשכונת ג'ובר. לטענתו, ממשלתו פנתה לאחרונה לממשלות בעולם כדי שיסייעו לה בהחזרת עתיקות שנגנבו ממנו. אבל זה מה שיחזיר את התיירים?

  • א' אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בזמן שההרס והחורבן שולטים באזורים מסוימים במדינתו, שר התיירות הסורי בשר יאזג'י סיפר בראיון לעיתון "וטן" הסורי, כי כנופיית טרור שעסקה בביזה וונדליזם, תוך התמקדות בבתים דתיים ברחבי סוריה - עומדת מאחורי גניבת פריטי יהדות מבית כנסת העתיק בשכונת ג'ובר המקומית. בראיון לעיתון הוסיף כי ממשלתו פנתה לאחרונה למספר ממשלות בעולם בבקשה לסייע לה בהחזרת עתיקות שנגנבו בצורה לא חוקית והוברחו מחוץ למדינה. כעת, כך הוא מקווה, בית הכנסת העתיק ישוחזר.

השר יאזג'י התייחס בראיון לגניבות שביצעו חמושים במסגדים וכנסיות. לדבריו, הם גנבו פריט חשוב גם מהמסגד האומיי הגדול בחאלב. השר הדגיש את חשיבותו ההיסטורית והרוחנית של בית הכנסת היהודי ואת חשיבותו ההיסטורית בעיני הסורים. הוא סיפר בראיון כי בית הכנסת מהווה "אבן דרך" חשובה בסוריה. השר הביע תקווה כי לאחר עזיבת המורדים מאזור דמשק יהיה ניתן לשקם את אתרי התיירות הרבים בהם, בהם בית הכנסת המקומי. הוא סיפר כי משקיעים רבים מעוניינים לתרום להבראת דמשק על ידי השקעה בתשתיות התיירות. השחזור הזה, כאמור, עשוי להוביל גם לחידוש בית הכנסת שהיה פעיל בעבר.
 

רק בחודש אוגוסט בשנה דיווח שר התיירות הסורי על עלייה משמעותית בתיירות לסוריה. לפי הנתונים שפרסם משרדומתחילת שנת 2017 ועד חודש יוני, הגיעו לסוריה 530 אלף תיירים - עלייה של 25 אחוז בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקדהאירועים האחרונים גרמו כמובן לקריסת התיירות המקומית. בית הכנסת, כך נראה, הוא אחד האתרים המקומיים שאמורים למשוך תיירים למדינה

תגיות:בית הכנסתתיירותסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה