מעניין

מכונת הכביסה שוב התקלקלה? 6 סיבות למה אתם הורסים אותה במו ידיכם

כיבוס כריות ושטיחונים, הכנסת בגדים מעל המשקל המותר וחפצים קטנים שנשכחו: ליקטנו עבורכם מספר טעויות נפוצות שבעטיין אתם נזקקים לשירותי הטכנאי לעיתים קרובות. גזרו ושמרו

  • א' אייר התשע"ח

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

כיבוס כריות ושטיחונים, הכנסת בגדים מעל המשקל המותרוחפצים קטנים שנשכחו - ליקטנו עבורכם מספר טעויות נפוצות שבעטיין אתם נזקקים לשירותי הטכנאי לעיתים קרובות:

טעות מספר 1: נשארים חפצים קטנים בבגדים

השארת חפצים חדים כגון סיכות ראש עלול לקרוע את הבגד בעת הכיבוס, אולם מעבר לכך גם לגרום נזק למכונה עצמה. "מטבעות, חלקי רוכסן, כפתורים, סוכריות ואף גרביים ותחתונים, יכולים להיכנס אל לגרום לתקלות במשאבת המים של המכונה, תיקון שאינו זול במיוחד", הסבירו במוקד השירות של 'המקצוענים'. "מדי פעם, כפעולה מונעת, מומלץ לפתוח את הפילטר של המכונה ולנקות את המגש משאריות שהצטברו עליו (חפצים קטנים וסיבי בגדים). בכך, תסייעו לתקינותה של משאבת המים לאורך זמן".

טעות מספר 2: אתם מכניסים כביסה מעל המשקל המותר  

"תקלות רבות נגרמות בשל הכנסת כמות גדולה מדי של כביסה למכונה", אומרים במוקד. "לתוף יש משקל מסוים אותו הוא יכול לשאת, ולא מעבר לכך, אחרת הרצועות שמחזיקות אותו יכולות להיקרע. אין למלא את התוף עד אפס מקום, משום שצריך לקחת בחשבון שהמשקל המקסימלי כולל את המים שממלאים את המכונה במהלך הפעלתה. לכן, יש לשמור על חלל פנוי של כ-20% בתוף המכונה. הדבר קריטי בייחוד כשמפעילים מכונה עם בדים שנוטים לספוג כמות גדולה של מים, כמו מגבות, שמיכות וג'ינסים".

טעות מספר 3: אתם מכניסים בגדים מלאים בחול

 "הקפידו לנער בגדים מהחול מחוץ לבית", מבקשים במוקד השירות, ומסבירים: "משום שאם תכניסו אותם למכונת הכביסה גרגרי החול יגרמו לנזק גדול במשאבת ריקו המים בשל חיכוך גבוה בין יחידת הפרופלור (מדחף) לבין לידית המנוע של המשאבה. אם תרוקנו את הבגדים בתוך האמבטיה או המקלחון, תגרמו לנזק לצנרת המים, על-ידי הצטברות חול בצנרת שיכולה לגרום לסתימות ובסופו של דבר אף לפיצוצי צנרת. לכן, אל תתעצלו והקפידו על כך".

טעות מספר 4: השתמשתם בסבון לניקוי כלים במיקום הלא נכון

"חשוב מאוד להיזהר מלשים נוזל לניקוי כלים במקום המיועד לחומר לניקוי כביסה. נוזל כלים יוצר בועות, וזה יכול לגרום למכונה להמשיך להכניס מים לתוף ללא הפסקה, מה שיכול לגרום להצפת מים", הסבירו.

טעות מספר 5: הכנסתם למכונה כריות ושטיחונים

"שטיחון ששוויו 100 שקל, יכול לגרום להרס מכונה שעלותה כמה אלפי שקלים", הזהירו. "כך גם כרית שיכולה לפזר את נוצותיה ולגרום לנזק במשאבת ריקון המים. לכן, גם אם אתם מאוד רוצים לנקות אותם, קחו בחשבון שהדבר יכול לעלות לכם בהחלפת מכונה".

טעות מספר 6: אתם מפעילים את המכונה ברצף

"אם אתם רגילים להפעיל 2-3 מחזורי כביסה ברצף, קחו בחשבון שאתם יכולים להרוס את המנוע של המכונה. מומלץ להמתין כעשרים דקות לקירור המנוע, לפני הפעלה חוזרת שלה", הסבירו.

תגיות:כביסהטיפים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה