חדשות בעולם

תשעה חודשים אחרי תקרית הירי: שגריר ישראל נחת בירדן

במה שאמור לסמל את סיום המתיחות בין המדינות בעקבות הפרשה, אמיר ויסבורד החל לעבוד במדינה השכנה. כזכור, ישראל התחייבה לשלם פיצוי של חמישה מיליון בעקבות התקרית בחודש יולי, בה נהרגו שני אזרחים

  • א' אייר התשע"ח
אמיר ויסברוד ( צילום: משרד החוץ)אמיר ויסברוד ( צילום: משרד החוץ)
אא

תשעה חודשים לאחר ששגרירת ישראל בירדן נטשה את המדינה בשל תקרית הירי בשגרירות, מחליפה אמיר ויסבורד נחת בעמאן והחל לעבוד. השגריר החדש יגיש העתק של כתבה האמנה למשרד החוץ בעמאן וגם למלך עבדאללה, בטקס שבו יוכרזו מספר שגרירים חדשים ממספר מדינות. החזרה, כך נראה, מסמלת את החזרה לשגרה בכל מה שקשור ליחסים הדיפלומטיים בין ישראל לירדן.

חזרתו של ויסברוד לעמאן התאפשרה לאחר שישראל וירדן הגיעו להסכם לפיו המדינה תשלם לירדנים פיצויים של חמישה מיליון דולר בעקבות הריגת שני האזרחים בתקרית ההיא וכן עבור פיצוי למשפט השופט ראיד א-זעייתר, שנורה למוות במעבר אלנבי במרץ 2014. בנוסף לפיצוי, ישראל הביעה חרטה על התקרית.

משרד החוץ הודיע על מיניו של ויסבורד כבר בחודש פברואר והוא מחליף את השגרירה עינת שלאין. שלושה שבועות קודם לכן הגיעה ישראל להסכמות עם ממשלת ירדן בנוגע לפיצויים. המתיחות בין המדינות הגיעה לשיאה לאחר שבחודש יולי בשנה שעברה נפצע איש ביטחון בשגרירות ישראל בירדן באורח קל מדקירות. התוקף נורה על ידי המאבטח ונהרג, ויחד איתו נהרג גם בעל הדירה ששהה במקום באותה עת. בתוצאה מכך, השלטונות בעמאן דרשו לחקור את המאבטח אך ישראל סירבה בגלל חסינותו הדיפלומטית, מה שהגביר את המתיחות. האירוע ההוא התרחש במגורי השליחים הסמוכים לשגרירות במהלך החלפת הריהוט במקום. על פי העדויות, אחד הפועלים התגנב מאחורי איש האבטחה והחל לדקור אותו עם מברג. איש האבטחה ירה בו כהגנה עצמית, אך גם בעל הדירה נורה ונהרג במקום.

וייסברוד שימש עד כה כראש חטיבת מזרח תיכון במרכז למחקר מדיני במשרד החוץ ונחשב לאחד מבכירי המשרד ובעל ידע עצום בעולם הערבי. בעבר שירת בירדן ובמרוקו.

תגיות:ירדןתקרית הירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה