גרפולוגיה

מדוע חשוב לגרפולוג לדעת באיזו יד אתם כותבים?

מה בין כותבי יד ימין לשמאל? ממה נובע ההבדל בין כתב היד של ימניים לזה של שמאליים, ומדוע צריך הגרפולוג להתייחס ליד שכותבת?

  • ל' ניסן התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

קצת מידע על כותבי יד שמאל: שמאליים מהווים כ-15-10 אחוז מכלל האוכלוסייה. הנטייה להשתמש ביד שמאל בצורה יעילה יותר מיד ימין נובעת מהבדלים פיזיולוגים ונוירולוגים. מחקרים רבים נעשו על כותבי יד שמאל, ועל תכונות המאפיינות אותם באופן ייחודי.

איך זה קשור למבחן הגרפולוגי?
הכתיבה קשה לכותבי יד שמאל, בעיקר בכתיבה העברית, כיוון שהם כותבים נגד כיוון הכתיבה. לכן הרבה פעמים נראה בכתב ידם זווית שמאלית שאינה סדירה, הכתב יראה לנו מאורגן פחות, שחור יותר ויהיו בו סימנים נוספים.
לכן חשוב לגרפולוג לדעת מה מקור הסימנים, האם באישיותו של הכותב, או מסיבה חיצונית כגון יד כותבת, שכן ישנם סימנים אופייניים לשמאליים, ואם רואים אותם אצל כותבי יד ימין – הם מקבלים פרשנות אחרת.

חשוב להדגיש למעוניינים לשלוח כתב יד לציין את היד הכותבת.

הניתוח הבא נעשה מתוך נקודת הנחה שהכותבת כותבת ביד ימין.

להלן כתב ידה של י. ת, בת 23, עסקה בהוראה לגיל הרך ובעיצוב גרפי ומבקשת הכוונה תעסוקתית.

י.ת שלום וברכה

בשלב זה נראה כי את מוצפת ברגשות שלא תמיד מעובדים באופן יעיל. את נמצאת בשלב של חוסר שקט, ספקנות עצמית, ונראה שאינך פנויה לראות את הדברים החיוביים. עם זאת נראה כי ברגע שתחווי הצלחה או סיפוק תמצאי מנוחה לכל התחושות האלה.

הנך רגישה מאד ופגיעה, גם אם את משתדלת לא להראות זאת כלפי חוץ, אינך עקבית ביכולת להסתגל למצבים משתנים לעיתים את מתאימה את עצמך ולפעמים נתקעת עד כדי עקשנות בחוויות עבר ובדברים שמוכרים ונוחים לך.
יש לך רצון עז ליצור שינוי אך מנגד עומד החשש מהלא מוכר הדבר גורם לך לעיתים למתח ועייפות ותחושת ויתור.
יחד עם זאת קיבלת על עצמך ערכים שמסייעים לך להתמודד עם קשיים. על אף שלפעמים את מרגישה חלשה – את מסוגלת לגייס כוחות ולהתמודד באופן יעיל.

חשוב לך לשמור על תדמית חיובית, ומתוך כך את מכבדת כללים, נזהרת מטעויות, פייסנית ושומרת על הרמוניה סביבך. יחד עם זאת, כלפי עצמך את ביקורתית יותר ומתקשה לשכוח חוויות של פגיעות. לכן היחסים הבינאישיים שלך לא תמיד עקביים. לעיתים את מעדיפה להתרחק ולהימנע מקשר, אך כלפי קרוביך את שלווה ונוכחת יותר.

את מונעת מתוך הצורך במסגרת, ביציבות ובוודאות, זקוקה לתנאים סביבתיים נוחים וצפויים מראש, נוטה יותר לשמר ופחות ליזום, נרתעת משינויים ומסתפקת בקיים. קשה לך עם הלא מוכר ואת זקוקה לזמן להסתגל לשינויים.
מעדיפה ללכת לקל ולמוכר ולהימנע מסיכונים, ולכן אינך תמיד נחושה מספיק.
תוך כדי עשייה והיכרות עם הסיטואציה והמטלות, את צוברת ביטחון ומצליחה להפחית מהמתח.

לגבי כיוון תעסוקתי, תוכלי להתפתח בכמה תחומים. ראשית הייתי ממליצה לך כן לפתח את תחום הגרפיקה שהתחלת לעסוק בו, בפן הביצועי ולא הרעיוני. בנוסף את יכולה לנסות להתפתח בהוראה יחידנית.
תחום חדש אשר לא התנסית בו ויכול להתאים לך הוא בדיקת תוכנה.

הרבה הצלחה.

למעוניינים לשלוח כתב יד, יש למלא 20 שורות בעט כדורי, על מצע של דפים וגודל דף A4, לציין יד כותבת ולשלוח לחני תמם, גרפולוגית, הירדן 7ב רמת גן.

הכותבת הינה גרפולוגית מוסמכת, חברה באגודה הישראלית לגרפולוגיה מדעית.

תגיות:כתב ידשמאלגרפולגיהימין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה