חדשות בעולם

כלי טיס התקיף בסוריה, קצינים איראנים נהרגו בפיצוץ

דיווחים: אחרי מתקפת הטילים של ארצות הברית, בריטניה וצרפת - כלי טיס אנונימי הפציץ מחסנים של מיליציה איראנית במדינה. בארצות הברית מזהירים: "סוריה תשלם מחיר כבד אם הצבא יבצע עוד מתקפה כימית"

  • ל' ניסן התשע"ח
אילוסטרציה, (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה, (צילום: פלאש 90)
אא

מתקפת הטילים של ארצות הברית, בריטניה וצרפת לא הייתה האחרונה בסוריה. לפנות בוקר התקיף כלי טיס, שזהותו לא ידועה, מחסנים של מיליציה איראנית בסוריה. על פי דיווחים, התקיפה בוצעה באזור חלב בצפון סוריה. רשת סקיי בערבית מדווחת כי הפיצוץ אירע במחסנים של מיליציה המסייעת לכוחות אסד. במרכז הסורי לזכויות אדם מדווחים כי האזור הכפרי נמצא בשליטת אסד אך אין להם מידע לגבי המטרה שהותקפה. בארגון חיזבאללה מכחישים כי הבסיס האירני הותקף מהאוויר וטוענים כי אירע פיצוץ של מטענים במקום, שאינו קשור לכלי טיס. 

בארצות הברית ממשיכים לשלוח חצים לכיוון אסד. סגן הנשיא מייק פנס, שביקר לאחרונה בישראל, אמר: "סוריה תשלם מחיר כבד אם צבאה יבצע מתקפה כימית נוספת. הנשיא טראמפ אמר בבירור שארה"ב מוכנה לשאת במאמץ הדרוש כדי לבנות מחדש את ההרתעה שנועדה להבהיר למשטר הסורי ופטרוניו שיהיה מחיר לשימוש נוסף בנשק כימי נגד גברים, נשים וילדים".

שלוש המדינות שתקפו בסוריה בסוף השבוע פנו לאו"ם בבקשה לבצע חקירה על השימוש בגז לכאורה על ידי הצבא הסורי. ארצות הברית, בריטניה וצרפת תקפו שמונה יעדים של הצבא הסורי בתגובה לפעולות שנקט אסד לדבריהם. ככל הנראה, האתרים שהותקפו היוו את הבסיס לייצור הנשק הכימי. המתקפה כללה כמאה טילי שיוט שנורו לעבר אותם יעדים. בדרום הופצץ בסיס נוסף.

בתדרוך כתבים שביצע אתמול בפטנטגון, מנהל המטות המשולבים לוטננט גנרל קנת מקנזי, אמר אתמול כי "התקיפה המדויקת והיעילה" הרסה את היכולות הכימיות של המשטר שנבנו בשנים האחרונות. עוד הוא סיפר, כי הצבא פגע בבונקר לאחסון נשק כימי. הטילים שוגרו מספינות, צוללות ומטוסים של המדינות שחברו כדי לפגוע בסוריה ותקפו מהים האדום, המפרץ הפרסי וממזרח הים התיכון. "הצלחנו להרוס שלושה בניינים בפרברי דמשק, אחד האזורים עם ההגנה האווירית הכבדה ביותר בעולם", אמר מקנזי.

תגיות:סוריהאירןפיצוץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה