פיתוח האישיות

לא רק ילדים סובלים מזה: בת 43 שעברה חרם חברתי, מוחה על כך בפוסט טעון במיוחד

עברה חרם חברתי ברשתות החברתיות, וכתבה פוסט חריף בתגובה: "למעט גולשת אחת צדיקה בסדום – אף אחת מהאימהות לא חשה לעזרתי, פשוט נתנו לחרם הזה להמשיך. מישהי קראה לזה 'גיבושון'"

אא

מה גורם לילדים להטיל חרם חברתי על חבריהם? לדברי גלית עציון, האשמה מוטלת בהורים, כי באמת באמת, ילדים קטנים לא יכולים להגיע לרמה כזו של 'רשעות' אלמלא ראו את הדוגמה לכך בבית. "אנחנו קוראים ושומעים על לא מעט מקרים שבהם ילדים נופלים קורבן לחרם חברתי, ושואלים את עצמנו איך קטנטנים כאלה יכולים להגיע לרמה כזאת של רשעות. והנה, לפני שלושה שבועות בערך, גם אני חוויתי סוג של חרם. נכון שאחרי כמה דקות אמרתי לעצמי 'נו, שוין'. אבל במשך כמה רגעים, תחושת האי נוחות השתלטה עליי".

לדבריה עציון בת ה-43, החרם אירע באחת מקבוצות הפייסבוק לאימהות, שבה היא חברה. "מה גרם לאי הנוחות? לא רק הדחייה עצמה אלא גם המקור שלה: אימהות. לא סתם אימהות, אלא מנהלות בקבוצת פייסבוק של אימהות, שאחת מהן אפילו כינתה אותי 'טרולית'. למעט גולשת אחת צדיקה בסדום – אף אחת מהאימהות לא חשה לעזרתי, פשוט נתנו לחרם הזה להמשיך. מישהי קראה לזה 'גיבושון'.

"אודה ולא אבוש כי חסרו לי תגובות של האימהות שמכירות אותי באופן אישי, אבל כיאה לעילאית ומתנשאת שכמותי – אני סולחת. לא שזה חשוב, אבל אם אתם תוהים למה כל זה קרה, התשובה היא שדיברתי סרה על שואב האבק שהן סוגדות לו".

עציון בחרה להציף את הדברים "כדי שבפעם הבאה שתשאלו את עצמכם איך קטנטנים כאלה יכולים להגיע לרמה כזו של רשעות – תזכרו שהילדים שמחרימים בן או בת מהכיתה, למדו את זה מאיפשהו – מהמוסד ושמו 'אימא ואבא'".

ואחר כך? זה פשוט ממשיך איתם לכל מקום שבו הם נמצאים כאנשים בוגרים, "נגד גולשים בפייסבוק, נגד עמיתים בעבודה, נגד שכנים ונגד כל מי שבא להם", היא מסכמת.

תגיות:הוריםרשתות חברתיותילדיםחרם חברתי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה