כתבות מגזין

"זהו נס: חודש אחרי שהקמתי את המדרשה, הילד שלי החל לשמוע"

בת אל לוי נשאה בליבה חלום: להקים מדרשה לבנות ברמלה. באופן על טבעי היא פגשה שותפה שעזרה לה להפוך את החלום למציאות, והסיום? עולה על כל דמיון

הבן של בת אל לויהבן של בת אל לוי
אא

בת אל לוי היא אישה נמרצת ומלאת שמחת חיים המוכרת ללא מעט בנות, נערות ונשים. היא עצמה חזרה בתשובה לאחר שנים של תהיות וחיפושים, ומהרגע בו זכתה להקים בית יהודי ולהביא לעולם ילדים מתוקים, היא אינה פוסקת לחזק את כל מי שבסביבתה ולהפיץ הרבה אור סביבה.

בשנה האחרונה מציינת בת אל שהיא זכתה לסייעתא דשמיא מופלאה ולנס מרגש במיוחד.

סיפורה מתחיל לפני שנה בדיוק, מיד אחרי פסח, ביום בו נערך טקס הפרשת החלה העולמי. בת אל לקחה על עצמה משימה לארגן טקס הפרשת חלה וחיפשה מקום מתאים באזור מגוריה ברמלה.

"אחרי חיפושים רבים הצלחתי לשכור חצר גדולה של משפחה כלשהי, היו אנשים שתרמו לאירוע כיסאות ושולחנות וכיבוד. כך הגענו לטקס הפרשת החלה, וזה היה מרגש מאוד, במיוחד לאור העובדה שהשקעתי כל כך הרבה בהכנות. כשהתחלנו את הטקס אמרתי לנשים שהתאספו שם שיראו עד כמה ששווה להשקיע ועד כמה שהכל מושגח והקב"ה סייע לנו להוציא את האירוע לפועל. במקרה עברה ברחוב אישה אחת ונשים דחקו בה להיכנס. אחרי שהסתיים הטקס היא ניגשה לרמקול וסיפרה לכולן על כך שהבית בו מתקיים האירוע הוא של קרובי משפחתה, וזו הפעם הראשונה שהיא מדברת איתם אחרי כמה שנים של נתק. בזכות הפרשת החלה זכינו להשכין שלום ביניהם".

הילדים התחילו לשמוע ולדבר

אבל לקראת סיום הטקס הגיעה ההפתעה הגדולה באמת. בת אל סיפרה לנשים שישבו בקהל על כך שהחלום שלה היה לקיים את טקס הפרשת החלה, והנה, היא עשתה זאת.

"כעת יש לי חלום נוסף", היא גילתה להן, "חלום גדול והלוואי שאזכה לממש אותו. אני חולמת לפתוח מדרשיה ברמלה, שיתקיימו בה בכל שבוע שיעור תורה ופעילויות וטיולים. המדרשיה לא תהיה מיועדת רק לרווקות או רק לחוזרות בתשובה, או רק לתושבות האזור, אלא היא תהיה בית חם לכל שכבות האוכלוסייה ולכל מי שתמצא שם את עצמה".

"באותו רגע שאמרתי את הדברים", היא מספרת בהתרגשות, "קמה מישהי מהמשתתפות בשם לאה, היא ניגשה אליי וסיפרה מול כולן שגם לה יש חלום – יש ברשותה מבנה של בית כנסת והיא רצתה תמיד להקים בו מדרשיה. כעת, היא הציעה שתחבור אליי ויחד נגשים את החלומות של שתינו".

שיתוף הפעולה המופלא הזה, נוצר כאמור לפני שנה. מאז, בתוך חודש בלבד כבר קמה לה מדרשת 'שירת הלב' ברחוב רשב"ם ברמלה. אבל יחד איתה קרה עוד משהו מופלא ומעניין.

"בזמן שהקמנו את המדרשייה הייתי במצב לא פשוט", מספרת בת אל, "בני הקטן בן השנתיים אובחן עם לקות שמיעה חמורה בשתי האוזניים. חלק מהרופאים טענו שהוא לא שומע בכלל. גם לשותפה שלי לאה היה ילד קטן, בן ארבע, עם בעיה בדיבור. הוא לא הצליח לדבר והיא הייתה מאוד מודאגת מכך. החלטנו ששתינו פותחות את פינו ומנסות לקרב ולחזק, ומתפללות שבזכות זה הקב"ה יפתח גם את פיותיהם של הילדים שלנו.

"בתוך חודש אחד", אומרת בת אל וקולה רועד מהתרגשות, "בנה של לאה התחיל לדבר, לא רק הברות, אלא מילים שלמות ממש. גם הבן שלי עבר בדיקת שמיעה, בה התברר שבאוזן אחת הוא כן שומע והעצב תקין. זהו נס מוחלט, כי גם לפני כן הוא עבר בדיקות דומות ובכולן נאמר לנו שיש בעיית שמיעה חמורה בשתי האוזניים. התחושה שלי היא שאני רואה כאן ממש מידה כנגד מידה, הרי כל הזמן התפללתי להקב"ה שבזכות זה שאני מדברת ומחזקת את בנות ישראל באמצעות הפה שלי, הוא ייתן לבני כוח ויכולת לשמוע דברי קדושה".

והמדרשיה? בת אל מספרת בסיפוק שהיא ממשיכה להתפתח ולפרוח. "בכל שבוע אנחנו נפגשות בה ולומדות שיעורי תורה. אני מוסרת שיעור קבוע ואחריי מגיע בכל פעם מרצה אחר. מגיעות אלינו נשים מכל המגזרים ומכל הסגנונות, מכל רחבי הארץ, אפילו מהדרום ומהקריות".

בת אל מציינת כי מכיוון שהיא עצמה חוזרת בתשובה, ובעברה חוותה לא מעט קשיים, היא מצליחה לשתף ולהכיל את הבנות. "אני חושבת שעל כך נאמר – 'אין חכם כבעל הניסיון', כי אני פשוט מבינה אותן. 

לסיום, מציינת בת אל, שהשבוע ביום חמישי יתקיים טקס הפרשת חלה נוסף אצלן במדרשיה. "אנחנו צופות שיגיעו הפעם יותר נשים מאשר בשנה שעברה, ומקוות להמשיך לחזק, להתחזק ולראות ניסים גלויים".

תגיות:מדרשה לבנותבת אל לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה