חדשות בארץ

מחדל: "ממתי צה"ל הוא הגורם המכריע לקבוע את יהדותך, ואיזה מצוות מותר לך לקיים?"

"בצה"ל אין דבר כזה מסורתי", במילים אלו פותח איתי פנקר את הפוסט שלו ברשתות החברתיות, לאחר שאחיו הקטן המשרת ביחידה קרבית בצה"ל - קיבל עונש של 20 יום בכלא, בגלל גידול זקן העומר

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

 

"בצה"ל אין דבר כזה מסורתי", במילים אלו פותח איתי פנקר את הפוסט שלו ברשתות החברתיות, לאחר שאחיו הקטן המשרת ביחידה קרבית בצה"ל - קיבל עונש של 20 יום בכלא, בגלל גידול זקן העומר. "כבר לפני תקופת ספירת העומר הוא ביקש פטור זקן ושיער מכיוון שאנו בבית שומרי מסורת, ושומרים על ספירת העומר".

אלא שהצבא נותר אדיש לעובדה זו, והאח קיבל תשובה שלילית בטענה שרק מי שדתי – מקבל פטור, וכאן החלה הסאגה ש"גרמה לטענה שאחי מסרב פקודה. עכשיו אני אתן לכם לחשוב מה העונש שהייתם נותנים לאדם ששומר על אמונתו ומגיל 13 שומר את ספירת העומר, אך צה"ל לא נותן לו? ונגיד שזה סירוב פקודה, למרות שלדעתי זו פקודה לא חוקית...

"החלטת המג"ד היא עונש מקסימלי של 20 יום בכלא".

בנקודה זו מזדעק פנקר ומעלה טענה שכולנו צריכים להתבונן ולהתעמק בה: "לא יכול להיות שאדם שרוצה לשמור על אורח חייו, לא יוכל לעשות זאת בצבא ההגנה לישראל. איך יכול להיות שאח שלי, שרוצה לשמור על מסורתו ומנהג אביו – נענש על כך? ממה שהבנתי, פקודות מטכ"ל אומרות שרק מי שממלא אורח חיים דתי יכול לקבל פטור, אבל מי מגדיר אורח חיים דתי וממתי צה"ל הוא הגורם המכריע לקבוע את יהדותך ואיזה מצוות מותר לך לקיים ואיזה לא?".

 

האמא פרצה בבכי כששמעה את זה

ממשיך פנקר ומספר כי כשצה"ל רוצה, הוא דווקא יודע כיצד להתחשב באוכלוסיות מיוחדות, וכך למשל – טבעונים מקבלים (תאמינו או לא) נעליים שאינם עשויים מעור בהמה ומזון טבעוני בחדרי האוכל. "אז למה כשזה מגיע למסורתיים ישנה כזו אטימות? למה אין מענה לאוכלוסייה גדולה בישראל שהיא האוכלוסייה המסורתית?

"אני פונה אליכם לא רק בשביל אחי הקטן, אלא גם בשביל כל הציבור המסורתי בישראל. אנו, עם ישראל, מחולקים להרבה גוונים וזה מה שמייחד אותנו. אין פה שחור ולבן, כל אחד שומר על מה שהוא יכול".

בנקודה זו מבקש פנקר את תשומת לב המפקדים שהחליטו כי מדובר בסירוב פקודה, וקורא להם לצאת לרגע מהבועה הצבאית האטומה. "תסתכלו מבחוץ על הילד שבא אליכם ואומר לכם כמה חשוב לו לשמור ספירת העומר. הערכים שלנו מהבית הם גם לתת מעצמנו למדינה וגם לשמור מסורת, אבל כנראה שלצבא ההגנה לישראל – רק ערך אחד חשוב. אדון מג"ד, הלוואי והיית רואה את אמא שלי מתחילה לבכות שהיא שומעת את זה, כי אותי זה שבר. אותה אמא שבמקרה ותפרוץ מלחמה תשלח שלושה בנים לחזית, ערכים כבר אמרנו?

"אסיים בעיקרון גידול הזקן: למי שלא יודע, מגדלים זקן בסימן אבלות על תלמידי רבי עקיבא שמתו כי לא נהגו בכבוד זה לזה. אולי אם נכבד את כל חיילי צה"ל מכל העדות והמנהגים, נהיה צבא חזק יותר ונלמד את הלקח של הימים הללו", הוא מסכם.

תגיות:עונשזקןמאסרחיילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה