חדשות בארץ

מדאיג: במה מתעסקים הנהגים בישראל בעת הנסיעה על הכביש?

על פי בדיקה שנערכה תוך כדי תצפית על כ-10,000 נהגים בישראל, נמצא כי כשליש מהם עסוקים בשעת הנהיגה בדיבור בסלולארי, אכילה, גילוח ועוד. "נהג שיידע שיש סיכוי שיתפסו אותו, לא ימהר כל כך לעסוק בדברים אחרים במהלך הנהיגה", מתריע מנכ"ל עמותת אור ירוק

  • כ"ד ניסן התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

על פי בדיקה שנערכה תוך כדי תצפית על כ-10,000 נהגים בישראל, נמצא כי כשליש מהם עסוקים בשעת הנהיגה בדיבור בסלולארי, באכילה, בגילוח ועוד.

בהתאם לנתונים שהתפרסמו ב'ישראל היום' נמצא כי למרות הידוק האכיפה על שימוש במסיחי דעת כדוגמת הטלפון הסלולארי בשעת הנהיגה, עדיין כשליש מנהגי ישראל ממשיכים לנהוג בעוד מכשיר הסלולארי בידיהם, ועסוקים בשלל פעולות מסיחי דעת אחרים.

הנתונים מלמדים כי 32% מהנהגים בישראל נצפו בעודם מבצעים פעולה נלווית לנהיגה (במילים אחרות, מדובר בנהג אחד מכל שלושה). כך על פי תצפית חדשה שערכו מתנדבי עמותת אור ירוק, חניכי "קבוצות הנוער לכבוד שניאור חשין", חניכי וילדי פר"ח.

במסגרת התצפית נצפו כ-10,000 נהגים ב־143 רשויות בארץ. את הבדיקה ערכו באזור צמתים, בעוד הרכב חוצה את הצומת במצב סטטי (כלומר יש רמזור אדום או בכוונתו לחצות את הצומת) או בנסיעה.

הממצאים הראו כי 12% מהנהגים החזיקו את הטלפון ביד, 9% מהם ניהלו שיחה בטלפון הסלולרי ללא דיבורית, 8% נצפו כשהם אוכלים, מתגלחים, קוראים עיתון, ספר וכדומה. בנוסף 3% נצפו כשהם מתעסקים עם חפצים או אנשים המצויים במושב האחורי.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, צוטט בידיעה, וכך תגובתו לנתונים: "כדי לצמצם את התופעה המסוכנת הזו שגובה חיים הגיע הזמן שהמדינה תילחם בנהגים שמזלזלים בחיים של כולנו באמצעות הגברת הנוכחות המשטרתית בכבישים והגברת ההרתעה. נהג שיידע שיש סיכוי שיתפסו אותו, לא ימהר כל כך לעסוק בדברים אחרים במהלך הנהיגה".

תגיות:ישראלנהגים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה