חדשות מדע וטכנולוגיה

רוצים לקרוא מחשבות? פיתוח חדש יעשה זאת בשבילכם

אם חשבתם שאין אפשרות לקרוא את המחשבות שלכם, טעות בידכם. פיתוח חדש דמוי אוזניה מסוגל לקרוא את המילים הנהגות במחשבותינו באמצעות הולכת קול לעבר שרירי הפה, וביכולתו לענות על שאלותינו, גם אם לא הוצאנו מילה מהפה. נשמע הזוי? תחליטו אתם

  • כ"ד ניסן התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במעבדת המדיה של המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) פותח התקן ניתן ללבישה דמוי אוזניה, אשר ביכולתו לקרוא את האותות במוח שלכם, ובאפשרותו לענות לשאלותיכם בשקט גם במידה ואתם באותו רגע משוחחים עם אדם אחר.

איך זה עובד? הפיתוח נקרא בשם  AlterEgo, והוא יודע כיצד לפענח את המילים שחולפות בראשכם ללא צורך בהגייה בפה, אלא מספיק רק לחשוב אותן (הפיתוח קורא את העצבוב המשוגר מהמוח לעבר שרירי הפה), וכך הוא יכול לענות למחשבותיכם ואף להעביר אליכם מידע בלי שהסביבה תשים לב. למשל, אם איבדתי את המקשפיים, ואני תוהה במחשבותי היכן הנחתי אותן, ה-AlterEgo יכול לענות על השאלה באמצעות הולכת קול דרך עצם הלסת, באופן שאף אות לא חולפת באוויר.

על פי MIT בעקבות עריכת ניסויים על 15 בני אדם, נמצא שיעור הצלחה בזיהוי מחשבות של אותו התקן ב-92%. "מדובר בכעין מכשיר להגדלת הידע והבינה שלך", הסביר ארנב קפור, סטודנט לתואר שני שמוביל את המחקר בנושא.

ד"ר פאסי מאס, היועצת לתזה אותה הגיש קפור מסבירה: "מדובר בשלב חדש של שימוש בטכנולוגיה. אנחנו כבר כיום לא יכולים לחיות בל הטלפונים החכמים שלנו, אבל נכון להיום הם משבשים לנו את אורח החיים, הם תופסים את תשומת הלב שלנו כשאנו הולכים ברחוב. לכן התלמידים שלי ואני מבצעים כבר זמן רב ניסויים עם טכנולוגיות ניסוייות חדשות, שיאפשרו לאנשים להמשיך ליהנות מכל הידע והטכנולוגיות של המכשירים - אבל באופן שיאפשר לנו להמשיך להתקיים בהווה, ולשמור על קשר עין עם הסביבה שלנו מבלי להיפגע".

אם כן, הייתכן שבעתיד הקרוב נפעיל מכשירים שונים באמצעות מחשבות בלבד? ימים יגידו.

תגיות:פיתוחמחשבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה