חדשות בעולם

רוסיה וסוריה הודיעו: ישראל ביצעה את התקיפה בבסיס הצבאי

הודעה חריגה של רוסיה לגבי התקיפה בבסיס ליד חומס בה נהרגו, על פי ההערכות, 14 בני אדם בהם חיילים איראנים. טוענות: שני מטוסי קרב F15 שיגרו שמונה טילים, חמישה מהם יורטו. ישראל עדיין שותקת

  • כ"ד ניסן התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

צבא רוסיה הודיע הבוקר כי חיל האוויר הישראלי אחראי לתקיפת הבסיס האווירי בחומס הלילה. על פי הדיווחים, בתקיפה נהרגו לפחות 14 בני אדם בהם מספר חיילים איראנים. בהודעה החריגה של הצבא, שפועל מבסיס T4 אותה הפגיזה ישראל לפני כחודשיים, נכתב כי התקיפה בוצעה על ידי שני מטוסי קרב מדגם F15 ששיגרו שמונה טילים מתוך המרחב האווירי של לבנון. עוד נטען, כי חמישה מהטילים יורטו. בישראל טרם הגיבו להודעה.

הבסיס T4 הוא זה שממנו המריא המל"ט האיראני שחדר לשטח ישראל ויצר מתיחות בצפון, לאחר שהופל על ידי חיל האוויר. ישראל הפציצה את האזור ממנו שוגר המל"ט, אך בהמשך, בעקבות טיל שנורה לעבר המטוס, נטשו אותו החיילים. ישראל המשיכה לתקוף בסוריה, כולל יעדים איראניים סמוך לגבול.

מוקדם יותר טענה סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה דיווחה כי ארצות הברית היא זו שהפגיזה, אולם מאוחר יותר תקנה את ההודעה והאשימה את ישראל בתקיפה. לפי רשת אל-מיאדין, המזוהה עם חיזבאללה, הטילים שוגרו מלבנון לעבר הבסיס שבו שהו גם כוחות מרוסיה ואיראן. לאחר המתקפה, כך מתברר, ניסו כוחות דאעש להתקדם באזור. הבסיס נמצא בשטח מדברי עתיר בשדות גז והוא אחד הגדולים בסוריה. בעבר הוא שימש את הכוחות הרוסים לשחרור אזור מפני ארגון הטרור. לאחר התקיפה ההיא נמסר מצה"ל כי "איראן משתמשת בבסיס בחודשים האחרונים לטובת העברות אמצעי לחימה התקפיים לגורמי הציר כחלק מתהליך בניין כוח ייעודי מול ישראל. פעולות אלו של איראן בבסיס מבוצעות לכאורה בכסות של תמיכה בלחימה כנגד גורמי הג'יהאד העולמי, אך הפעולות שביצעה ביממה האחרונה מוכיחים כי עניינה האמיתי הינו פעולה ישירה אלימה כנגד ישראל".

תגיות:רוסיהתקיפהסוריהישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה