חדשות בעולם

חיל האוויר תקף בעזה: "ארגון חמאס אחראי מעל ומתחת לקרקע"

דובר צה"ל אישר כי הצבא תקף מטרת חמאס, זאת בתגובה להנחת המטענים המאולתרים אתמול סמוך לגבול עם רצועת עזה: "צה"ל לא ייתן לשימוש ציני באזרחים להוות כסות לפעילות טרור נגד אזרחי ישראל"

  • כ"ד ניסן התשע"ח
המטענים שהונחו בשטח ישראל (צילום: דובר צה"ל)המטענים שהונחו בשטח ישראל (צילום: דובר צה"ל)
אא

חיל האוויר תקף הלילה (שני) מתחם צבאי של חמאס בצפון הרצועה. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות טרור בבסיס חמאס בתגובה לחדירת המחבלים אמש, שהניחו מטענים מאולתרים. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל לא ייתן לשימוש ציני באזרחים להוות כסות לפעילות טרור כנגד אזרחי ישראל וכוחות צה"ל, ויגיב לכל ניסיון טרור מסוג זה. ארגון הטרור חמאס הוא האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה וממנה מעל ומתחת לקרקע". עוד נמסר כי "צה"ל לא ייתן לשימוש ציני באזרחים להוות כסות לפעילות טרור כנגד אזרחי ישראל וכוחות צה"ל, ויגיב לכל ניסיון טרור מסוג זה. ארגון הטרור חמאס הוא האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה וממנה מעל ומתחת לקרקע".

כזכור, שלושה חשודים חצו אתמול את גדר המערכת בצפון רצועת עזה ושבו על עקבותיהם. צה"ל ביצע ירי ועל פי דיווחים חילופי אש התנהלו במקום כשצה"ל הגיב בירי פגזי טנקים. מדובר צה"ל נמסר כי שלושת החשודים חצו את הגדר ולכן נפתח ירי לעברם. מאוחר יותר צה"ל איתר שני מטענים מאולתרים שהונחו במקום והגיב כי חמאס הוא האחראי הבלעדי לדבר. מאוחר יותר התבצע מניסיון חדירה של פלסטיני באזור שער הנגב, אך הוא נתפס לא חמוש והועבר לחקירה. במקביל, באירוע אחר לגמרי, סוכל פיגוע דקירה בתחנת דלק בצומת מישור אדומים. החשוד, תושב השטחים, ניסה לדקור אדם באמצעות מברג, נורה, ונמצא במצב קשה.

במקביל, ההסתה הערבית והקריאה לצאת להפגנות נמשכת. אתמול ערכו ארגונים שונים קמפיין ברשתות החברתיות הקוראות לתושבי הרצועה להשתתף בהפגנות על הגדר בסוף השבוע. הם התבקשו להגיע לגדר עם דגלי ישראלי ובקבוקי תבערה. בכרזות נראים דגלי ישראל בוערים לצד דגלי פלסטין. על פי נתוני משרד הבריאות העזתי אתמול, 29 מפגינים נהרגו באזור הגדר ועוד כ-3,000 נפצעו. עוד נטען כי כ-1,300 מתוכם נפצעו מירי חי ובהם 79 באורח קשה.

תגיות:חיל האווירישראלעזהתקיפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה