חדשות בעולם

הרוגים בסוריה מתקיפת בסיס חיל האוויר. ארה"ב: לא תקפנו

ערוץ הטלוויזיה הסורי דיווח על הפגזת בסיס חיל האוויר הצבאי באזור חומס, שהוביל להרוגים ופצועים. תחילה האשים את ארה"ב שהכחישה ואחר כך את ישראל, שהפגיזה את אותו בסיס לפני כחודשיים

  • כ"ד ניסן התשע"ח
תמונת אילוסטרציה (צילום: shutterstock)תמונת אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

ערוץ הטלוויזיה הסורי מסר אתמול כי הושג הסכם בין הנשיא בשאר אסד למורדים בסוריה, אולם על פי אירועי הלילה נדמה כי הבעיות בסוריה רחוקות מלהסתיים. שדה התעופה הצבאי T4 במחוז חומס הותקף על ידי טילים, כשהמקור עדיין לא ברור. סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה דיווחה כי ארצות הברית היא זו שהפגיזה, אולם מאוחר יותר האשימה את ישראל, שהפגיזה את אותו בסיס לפני כחודשיים, בתקיפה.

עוד על פי הדיווח, בעקבות התקיפה נרשמו מספר הרוגים ופצועים וכי מערכות ההגנה האווירית של סוריה סיכלה מספר טילים לעבר שדה התעופה ויירטה שמונה טילים. לפי רשת אל-מיאדין, המזוהה עם חיזבאללה, הטילים שוגרו מלבנון לעבר הבסיס שבו שהו גם כוחות מרוסיה ואיראן. לאחר המתקפה, כך מתברר, ניסו כוחות דאעש להתקדם באזור. הבסיס נמצא בשטח מדברי עתיר בשדות גז והוא אחד הגדולים בסוריה. בעבר הוא שימש את הכוחות הרוסים לשחרור אזור מפני ארגון הטרור.

בתגובה לאירועים הלילה, הפנטגון הודיע כי ארצות הברית לא ביצעה את התקיפה בסוריה וכי היא עוקבת מקרוב אחר המצב במדינה. יחד עם זאת, בפנטגון ציינו כי "יש לבוא בחשבון, באמצעים דיפלומטיים", עם האחראים לשימוש בנשק כימי, שהוביל לרצח עשרות בני אדם, בהם נשים וילדים.רק אתמול איים נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי נשיא סוריה בשאר אסד "ישלם מחיר כבד" בעקבות המתקפה הכימית. היועץ לביטחון המולדת בבית הלבן, תומאס בוסרט, לא פסל פעולה צבאית אמריקנית ונראה כי זה מקור הדיווחים של הסורים. "כל האופציות מונחות על השולחן", אמר בריאיון. על פי הסכם שהושג אמש בין המורדים לאסד אתמול, יתפנו הראשונים מהעיירה שהופצצה בנשק כימי בצפון סוריה והשבויים ישוחררו בתמורה. על פי הסיכום, המורדים יעזבו עד מחר. קבוצת מורדים ראשונה כבר שוחררה כחלק מהסכם. בנוסף, שוחררו אנשי משטר שהיו בשבי המורדים.

תגיות:סוריהחיל האווירארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה