חדשות בארץ

נתניהו במימונה: "המדברים על זכויות אדם רוצים לרמוס את מדינת היהודים"

ראש הממשלה הגיע לגן יבנה ודיבר על המדינה אותה הגדיר כ"פלא, עם קטן אבל גדול ברוח". עוד הוסיף: "אלה המדברים על זכויות אדם מחזיקים דגל נאצי". שר האוצר כחלון: "אנחנו מתמודדים מול אויב ציני, רע ואכזר. הם לא יעבירו זקנה בכביש"

  • כ"ג ניסן התשע"ח
אא

מיד עם צאת השבת וציון המימונה הגיעו פוליטיקאים רבים, כמיטב המסורת, לסעודות חג בבתיהם של תושבים. ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה התארחו במימונה בגן יבנה והנשיא ראובן ריבלין השתתף במימונה באשקלון. נתניהו, שהתארח בביתם של משפחת סוויסה, דיבר במהלך הארוחה. ראש הממשלה אמר: "המדינה שלנו היא פלא, היום כולם רואים את זה. זה עם קטן אבל גדול ברוח, והיצירה שלנו מעוררת השתאות ברחבי העולם. אין זה אומר שאין אתגרים בפנינו, אנחנו רואים אותם גם בימים אלה. וקודם כל אני מצדיע כאן לחיילי צה"ל ששומרים עלינו כל הזמן. הם שומרים עלינו גם מפני אלה שמתחזים כביכול לדבר בשם זכויות אדם, כשהם מחזיקים דגל נאצי. הנה האמת במערומיה - הם מדברים על זכויות אדם, אבל בעצם הם רוצים לרמוס את מדינת היהודים. אנחנו לא ניתן להם, אנחנו נעמוד איתן". נתניהו גם הודה למארחים: "אתם מבטאים תמיכה אדירה בי, בשרה, בתנועה שלנו ובמדינה שלנו. המדינה שלנו היא מדינה מחוזרת, מעצמות ויבשות - ולא רק בגלל המופלטות הנפלאות. נשמור על הארץ שלנו, נמשיך לבנות אותה יחד עם כל שבטי ישראל וכל אזרחי ישראל שמקובצים כאן סביב השולחן הזה וסביב שולחנות רבים".

שר האוצר משה כחלון שהתארח אצל משפחת פינטו בגדרה ואצל משפחת אטיאס באשקלון, אמר: "בזכות חיילי צה"ל ששומרים עלינו אנחנו יכולים לחגוג הערב. הם נמצאים לא רחוק מכאן בגבול עזה, ומתמודדים מול אויב ציני, רע ואכזר - לא מדובר באזרחים תמימים שמבקשים להעביר זקנה בכביש. בערב שמח כזה אי אפשר בלי להודות לחיילי צה"ל שעומדים לא רחוק מכאן בגבול עזה, שומרים עלינו". יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי התארח בבית אמו שרה בירושלים ומשם המשיך למימונה במודיעין.

בעת ששהה באשקלון אמר נשיא המדינה ראובן ריבלין: "אחיי ואחיותי, בשנות השבעים החלטנו לחגוג ולציין את המימונה שהובאה אלינו על ידי עדה מופלאה, בני צפון אפריקה ובעיקר אחינו המרוקאים. היה זה בבחינת פתחת דלת, בית לכל דכיפין. אני רוצה היום יותר מתמיד לברך את אחינו ואחיותינו אשר הנחילו לנו כחברה וכעם את המסורת הנפלאה הזו של המימונה". הוא הוסיף כי "אנו מבינים שפתיחת הדלת היא פתיחת הלב. בואו נפתח את הלב גם בזמן מחלוקות לכולם. נתווכח אבל נדע שאחיות ואחים אנחנו".

תגיות:נתניהוהמימונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה