חדשות בארץ

חסד השם: נתפסה חוליית מחבלים שתכננה לעשות פיגוע המוני על ספינת חיל הים

הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי בשיתוף עם חיל הים, עצר בחודש שעבר 10 פלסטינים תושבי רפיח, שתכננו לבצע פיגוע גדול על ספינה של חיל הים - בקנה מידה הרסני במיוחד, לרבות ירי טילים וחטיפת חיילים

החשודים בעת מעצרם (צילום: דובר צה"ל)החשודים בעת מעצרם (צילום: דובר צה"ל)
אא
הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי בשיתוף עם חיל הים, עצר בחודש שעבר 10 פלסטינים תושבי רפיח, שתכננו לבצע פיגוע גדול על ספינה של חיל הים - בקנה מידה הרסני במיוחד, לרבות ירי טילים וחטיפת חיילים. 
 
הפלסטינים, פעילי הג'יאהד האסלאמי, נעצרו לראשונה במרץ 2018, לאחר שלוחמי חיל הים מפלוגת 916 הבחינו בגזרה הדרומית בסירה שיצאה מהתחום המוגדר לדייג - דבר שהעלה את חשדם, והגביר את עירנותם.  הלוחמים עצרו את הסירה, וכשהחלו לתחקר את המפליגים בה התברר כי מטרתם הייתה לאסוף מידע על זמני הפעילות של כוחות הביטחון במקום. 
 
אז נחשף כי הדייג אמין סעדי מוחמד ג'מעה - הוא בעצם פעיל הג'יהאד שקיבל הנחיות ברורות ממפקדיו ברפיח, לקדם את איסוף המידע כדי לבצע את הפיגוע בחודשים הקרובים.
 
לחוקריו סיפר ג'מעה כי התכנית הייתה להסיח את הלוחמים באמצעות סירה שתחרוג מהנהלים, ובזמן שתשומת הלב של החיילים תופנה אליה - סירה נוספת תתקוף את ספינת חיל הים בטילים מסוג קורנט. 
 
בתוך ההמולה שתיווצר, קיוו המחבלים לחטוף חיילים פצועים לטובת חילופי שבויים. 
 
היום (ד') יוגש כתב האישום נגד ג'מעה, בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, ובשב"כ מזהירים את פעילי הטרור לבל ינסו להתגרות בכוחותינו.
 
"פעם נוספת הוכח כי ארגוני הטרור מנסים לנצל את ההקלות האזרחיות שישראל מבקשת לתת בתחום הדיג, לטובת קידום פיגועי טרור, ובאופן הפוגע באוכלוסיית האזרחים ברצועת עזה. אולם כוחות הביטחון בים, ביבשה ובאוויר, ימשיכו לפעול ללא לאות לסיכול הטרור", נאמר.
תגיות:ספינהפלסטיניםחיל היםפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה