חדשות בארץ

ברוך דיין האמת: מאות ליוו את הרב אביחי רונצקי ז"ל בדרכו האחרונה

היום בצהרים הובא למנוחות הרב אביחי רונצקי ז"ל, ראש ישיבת איתמר והרב הצבאי הראשי לשעבר, אשר הלך הבוקר לעולמו לאחר מחלה קשה. "הוא היה לוחם ותלמיד חכם, שאהב את עם ישראל ואת ארץ ישראל. יהי זכרו ברוך", הספיד ראש הממשלה

  • ט"ז ניסן התשע"ח
הרב אביחי רונצקי ז"ל (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)הרב אביחי רונצקי ז"ל (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

היום בצהרים הובא למנוחות הרב אביחי רונצקי ז"ל, ראש ישיבת איתמר והרב הצבאי הראשי לשעבר, אשר הלך הבוקר לעולמו לאחר מחלה קשה.

"בשם כל אזרחי ישראל אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו ולתלמידיו של הרב תא״ל (במיל׳) אביחי רונצקי ז"ל. הרב רונצקי שירת כרב הצבאי הראשי לשעבר וכראש הישיבה באיתמר. הוא היה לוחם ותלמיד חכם, שאהב את עם ישראל ואת ארץ ישראל. יהי זכרו ברוך", הספיד ראש הממשלה בעמוד הפייסבוק שלו.

נשיא המדינה אמר: "הרב רונצקי ז"ל היה שילוב מובהק של ספרא וסייפא, למדן ולוחם, רב ומפקד שצעד והסתער בראש חייליו ופקודיו. התנהלותו הממלכתית המרשימה ליוותה את פועלו כל השנים, בכל תפקידיו, מתוך כבוד למדינת ישראל, אמונה עמוקה ומחויבות למען כלל ישראל. זכורה לי במיוחד אצילותו ורגישותו כרב היישוב איתמר ברגעים הקשים והנוראיים שעברו על היישוב. תנחומי העמוקים למשפחתו, לתלמידיו ולבית איתמר כולו".

גם שר הביטחון, אביגדור ליברמן נשא הספד, ואמר: "תא״ל במיל. הרב אבי רונצקי, ממיישבי הארץ וממקימי הישוב איתמר, היה איש של חינוך וערכים. ברגישות ובזכות אישיותו המיוחדת, הוביל הרב רונצקי את איחוי השברים בצה"ל ובחברה הישראלית לאחר ההתנתקות ויזכר כאחד מחשובי הרבנים הצבאיים. בייחוד בימים אלה, קולו ייחסר לי במיוחד. יהי זכרו ברוך".

השר ישראל כ"ץ כתב, "משתתף בצער משפחת רונצקי על פטירתו של אבי המשפחה, הרב אביחי רונצקי ז״ל שכיהן כרב הראשי לצה״ל וראש ישיבת איתמר. נזכור תמיד את מורשתו ותרומתו הגדולה לביטחון ישראל, ליישוב הארץ ולחיזוק עולם התורה. יהי זכרו ברוך".

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון,הספיד:"עם ישראל כולו אבל על לכתו של אחד האנשים הגדולים בדור הזה. מדמויות ההוד של מדינת ישראל מאז הקמתה. זה אינו אבל רק של השומרון אלא אבל וצער של כל עם ישראל על כל פלגיו וסוגיו".

"הרב רונצקי היה איש חסד, שכמעט כל שבת היה אצל משפחות הורים שכולים או אירח משפחות שכולות. היה דמות מאחדת שאיחדה את כל עם ישראל, ימין שמאל דתיים חילונים חרדים, מתיישבים וקיבוצניקים. אנחנו עדיין מזועזעים כולנו ומלאי צער. הוא היה איש עניו, למרות הישגיו בצבא ובתורה, איש עצום", אמר.

הרב אלי בן דהן, סגן שר הביטחון, הוסיף: "הרב רונצקי נעמת לי אחי מאוד. איש גיבור חיל, אמיץ, פורץ דרך. זכית להקים ישיבה מפוארת באיתמר ורוממת את הרבנות הצבאית שהפכה בימיך לחלק בלתי נפרד מהמערך הלוחם של צה"ל. צר לי עליך אחי, תחסר לי מאוד".

תגיות:מחלההרב אביחי רונצקי ז"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה